اولويت وزير پيشنهادي كشور كنترل مرزهاست

۱۴۰۳/۰۵/۲۵ - ۰۱:۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۱۸۸۴۷

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از حضور مجدد وزير پيشنهادي كشور در جلسه امروز كميسيون خبر داد و گفت كه مومني اولويت خود را كنترل مرزها تاكيد كرد و اينكه تشكيل سازمان  ملي  مهاجرت به قانون  نياز دارد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از حضور مجدد وزير پيشنهادي كشور در جلسه امروز كميسيون خبر داد و گفت كه مومني اولويت خود را كنترل مرزها تاكيد كرد و اينكه تشكيل سازمان  ملي  مهاجرت به قانون  نياز دارد.
ابراهيم رضايي در توضيح جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار كرد: آقاي مومني گزينه پيشنهادي وزارت كشور امروز در جلسه كميسيون حضور پيدا كرد و بر اين موضوع تاكيد داشت كه با تعامل كارها را پيش مي‌برد و انتصاب استانداران و فرمانداران و بخشداران براساس شايسته‌سالاري است و براي اين انتصاب تفاوتي بين مذهب و قوميت و جناح افراد وجود ندارد همانطور كه رييس‌جمهور همين شيوه را اعمال كرد و ما هم همين طور جلو مي‌رويم البته ما از نظرات مشورتي  استفاده  مي‌كنيم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: آقاي مومني بيان كرد كه وزارت كشور نهاد بين بخشي است كه در بسياري از امور وظيفه هماهنگي را برعهده دارد؛ اولويت در كنترل مرزها است و براي آن برنامه داريم.

به گفته وي، مديريت يكپارچه شهري و شوراها و مساله اتباع بيگانه و تشكيل سازمان مهاجرت از ديگر محورهاي برنامه‌هاي وزير پيشنهادي كشور است منتهي تشكيل اين سازمان به قانون نياز دارد. سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: آقاي مومني بيان كرد كه به دنبال دولت فراجناحي است و اگر مورد اعتماد مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد، وزير كشور جمهوري اسلامي ايران خواهد بود. وي افزايش مشاركت در بخش‌هاي مختلف و رسيدگي به كاركنان وزارت كشور و ارتقای شأن و منزلت آنها به لحاظ معيشتي و حقوقي را از ديگر برنامه‌هاي وزير پيشنهادي كشور عنوان كرد و گفت: وزير پيشنهادي كشور درباره كنترل مرزها بيان كرد كه مفهوم آن به معناي بستن نيست و حتما با همسايگان تعامل داريم. سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به حضور صالحي گزينه پيشنهادي وزارت ارشاد در جلسه اين كميسيون گفت: مردمي سازي و عدالت فرهنگي، رونق اختصاص فرهنگ و توسعه صادرات فرهنگي به منظور افزايش نفوذ و هژموني فرهنگ ايران، كاربست فناوري‌هاي نوين براي بهبود تنظيم‌گري و مقررات‌گذاري و پاسداشت و تقويت اصالت و هويت ايراني - اسلامي محورهاي چهارگانه‌اي از وزير پيشنهادي ارشاد است. وي گفت كه در اين جلسه اعضاي كميسيون امنيت ملي مطالبي را بيان كردند كه در پاسخ وزير پيشنهادي ارشاد گفت كه به وضعيت فعلي بدبين و خوشبين نيست، هويت ديني ما خوب است اما دينداري  گزينشي  و فردگرا  شده  است.