پول‌هاي بلوكه شده در حساب ايران خودرو نيست

۱۴۰۳/۰۶/۰۱ - ۰۲:۰۲:۱۵
کد خبر: ۳۱۹۳۸۰

وجوه بلوكه شده در طرح فروش خودرو به هيچ عنوان امكان استفاده توسط شركت ايران‌خودرو را ندارد و صرفا براي اطمينان از آمادگي خريدار و پيش‌گيري از حضور واسطه گران پيش‌بيني شده است.

وجوه بلوكه شده در طرح فروش خودرو به هيچ عنوان امكان استفاده توسط شركت ايران‌خودرو را ندارد و صرفا براي اطمينان از آمادگي خريدار و پيش‌گيري از حضور واسطه گران پيش‌بيني شده است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، ثبت‌نام 12محصول ايران‌ خودرو از 24 مردادماه آغاز شد و متقاضيان مي‌توانند تا دوم شهريورماه نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

مبلغ مسدودي در اين طرح 230 ميليون تومان در نظر گرفته شده است كه الزام به وكالتي كردن و مسدودي حساب فقط براي متقاضيان عادي است.

البته با توجه به تأخير در هماهنگي‌هاي لازم ميان برخي بانك‌هاي عامل و سامانه در آماده‌سازي بستر حساب وكالتي و مسدودي حساب مهلت تعيين‌شده براي وكالتي كردن و مسدودي حساب با اضافه شدن يك روز از يك‌شنبه 1403/05/21تا پايان ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 1403/05/29 نزد بانك‌هاي عامل امكان‌پذير است.

نكته مهم اينجاست مبلغ اعلامي در حساب متقاضي به درخواست خود فرد به ذي‌نفعي شركت ايران خودرو مسدود مي‌شود و در هر زمان كه نياز باشد متقاضي مي‌تواند با اعلام انصراف، مسدودي را رفع و وجه را برداشت كند، لذا شركت در اولويت‌بندي، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجراي اولويت‌بندي خواهد بود. پس از اعلام اولويت‌بندي، مسدودي وجه بدون مراجعه به بانك رفع و مبلغ توسط متقاضي قابل برداشت است.

البته بايد توجه داشت وجوه مسدود شده به هيچ عنوان امكان استفاده توسط شركت ايران‌خودرو را نداشته و صرفا براي اطمينان از آمادگي خريدار و پيش‌گيري از حضور واسطه گران پيش‌بيني شده است.با اين وجود در برخي از خبرهاي نادرست گفته شده پول‌هاي بلوكه شده به حساب خودروساز رفته و از اين محل سود بالايي به ايران خودرو رسيده است.

اين در حالي است كه شركت خودروساز هيچ دسترسي به پول‌هاي بلوكه ندارد و فقط بانك‌ها براي جذب دو هفته‌اي پول‌هاي مردم در تلاش براي تخصيص وام يا ارايه امتياز براي خريداران خودرو را دارند.

در حال حاضر، آخرين آمار حكايت از آن دارد كه تا ساعت ۱۰ صبح 29 مردادماه ۲ ميليون و ۱۸۴ هزار و ۷۷۱ نفر اقدام به ثبت نام محصولات ايران‌خودرو كرده‌اند. از اين آمار حدود 1 ميليون نفر با تشكيل حساب وكالتي در طرح عادي و مابقي در قالب طرح جواني و خودروي فرسوده پيش ثبت نام را انجام داده‌اند.