برای خانه‌دار شدن در تهران چند میلیارد لازم است؟

۱۴۰۳/۰۶/۰۳ - ۱۵:۵۹:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۵۱۰
برای خانه‌دار شدن در تهران چند میلیارد لازم است؟

برای خرید واحدی ۴۰ تا ۵۰ متری و نوساز تا حداکثر ۵ سال ساخت در تهران، دست‌کم باید ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون در نظر داشت.

بررسی فایل‌های منتشر شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد که تعداد فایل‌های فروش افزایش یافته و اکثریت مالکان نیز، ملک خود را در محدوده میانگین قیمت منطقه و یا پایین‌تر از آن قیمت‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش اکوایران، آنطور که واسطه‌های ملکی به اکوایران می‌گویند، هم‌اکنون در بازار ملک، عرضه از تقاضا پیشی گرفته و علی‌رغم تخفیف مالکان، همچنان تعداد معاملات مسکن پایین است. اغلب واسطه‌های ملکی در چندماه اخیر، حوزه کاری خود را از بخش خریدوفروش به رهن و اجاره تغییر داده‌اند؛ برخی از آنها از تحت تاثیر قرار گرفتن صنف خود با توجه به روند رکود بازار ملک خبر می‌دهند.

مشاهدات ما نشان می‌دهد که برای خرید واحدی 40 تا 50 متری و نوساز تا حداکثر 5 سال ساخت در تهران، دست‌کم باید 3 میلیارد و 200 میلیون در نظر داشت.

در بزرگراه محلاتی، واحدی 49 متری و 2 سال ساخت، 3 میلیارد و 185 میلیون و در محله پیروزی، آپارتمانی 47 متری و 2 سال ساخت، 4 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

در خواجه نظام، آپارتمانی 43 متری و 3 سال ساخت، 3 میلیارد و 200 میلیون تومان و در مجیدیه جنوبی، واحدی با 50 مترمربع زیربنا و 1 سال عمربنا، 5 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

زززززززز