قطارهای فوق‌العاده به پایانه‌های مرزی برای بازگشت زائران اعزام شدند

۱۴۰۳/۰۶/۰۴ - ۱۳:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۵۲۳
قطارهای فوق‌العاده به پایانه‌های مرزی برای بازگشت زائران اعزام شدند

همزمان با آغاز موج بازگشت زائران، قطارهای فوق‌العاده به پایانه های مرزی برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.

با توجه به آنکه بازگشت زائران در کشور آغاز شده است، بخشی از زائران از طریق حمل ونقل ریلی به کشور بازمی گردند که در این زمینه  سعی شده از تمامی ظرفیت‌های بخش حمل‌ونقل ریلی در شهرهای مختلف استفاده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در همین زمینه جلال مختاری سخنگوی شرکت راه آهن اعلام کرده بود: در بازه زمانی اربعین قطارهای فوق‌العاده از مشهد به کرمانشاه، تهران به کرمانشاه، مشهد به اهواز و مشهد به خرمشهر در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در مجموع ۶۰۰ هزار صندلی در قالب هزار و ۱۰۰ رام قطار به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: برای انجام عملیات اربعین امسال هیچ افزایش قیمتی مانند سایر بخش‌های حمل ونقلی نداشته ایم.

وی در خصوص قطار تهران- کربلا هم گفت: این قطار همانند سال گذشته و طبق روال همیشگی فعالیت میکند و هیچ تغییری در روند برنامه قطارهای کربلا نداریم، اما در هفته منتهی به کربلا به دلیل آنکه کشور عراق محدودیت‌های برای خود زائران ایجاد میکند فعالیت ندارد.

همچنين میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن  پیش از این گفته بود : در مسیر‌های تهران - خرمشهر، مشهد- خرمشهر، مشهد - کرمانشاه قرار داده شده است. همچنین قطار‌ها به شکل مبدا و مقصدی از مبدا زاهدان - خرمشهر و مسیر ساری - کرمانشاه در نظر گرفته شده است و برای سایر مسیر‌ها قطار‌های فوق العاده قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: قطار‌های مسافری به شکل ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه که حدود ۲۰ کیلومتر است اقدام به حمل رایگان مسافران می‌کنند همچنین در برگشت هم زائران امام حسین (ع) از نقطه صفر مرزی به خرمشهر به صورت ریلی جابه جا می‌شوند. در ماه صفر و ایام اربعین امسال ۶۰۰ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت برای زائران در نظر گرفته شده است که این تعداد صندلی با توجه به ایام اربعین و متناسب با تقاضا افزایش خواهد یافت. 

در همین زمینه شرکت رجا هم اعلام کرده بود: در بخش قطارهای اربعین از تمامی ظرفیت های خود استفاده کرده ایم و در صورت افزایش ظرفیت قطارهای فوق‌العاده اعزام میکنیم.

همچنین پیش از این حسن اسماعیلی عضو هیأت مدیره و سرپرست معاونت اجرایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرده  بودافزود: این خدمت از نیمه دوم مرداد ماه امسال با همکاری یک شرکت تاکسیرانی (تاکسی بیسیم تهران)، بر روی قطارهای ۴ تخته (۵ ستاره و ۴ ستاره) به مسافران  شرکت رجا ارائه می‌شود.

اسماعیلی گفت: این خدمت شامل خرید همزمان سرویس تاکسی دربستی به همراه بلیت قطار برای سفرهای درون‌شهری از مبدأ انتخابی مسافر در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به مقصد ایستگاه راه‌آهن تهران و بالعکس می‌باشد که توسط رانندگان حرفه‌ای و خودروهای مجهز شرکت مذکور ارائه می‌شود.

وی افزود: مسافران گرامی از طریق کلیه روش‌های عرضه بلیت قطارهای رجا (سایت رجا، سامانه تلفنی ۱۵۳۹، وب سرویس‌ها یا مراجعه حضوری به آژانس‌های سراسر کشور) می‌توانند اقدام به خرید این خدمت کنند.