صدور سیگنال تکنیکالی برای خرید سهام

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۰۰

گروه بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز با فعال شدن بازارگردا‌ن‌های سهام و صدور علائم فنی برای خریداران، شاهد حمایت تکنیکالی نماگرهای بازار با پیشرانی خودرویی‌ها و برخی تک‌سهم‌های معدنی و پالایشی بودند.

به گزارش «تعادل»، ‌دیروز بازار سهام بازاری متعادل و همسو با بازار گردان‌های سهام برای حمایت از الگوهای تکنیکالی بود که با تکاپوی خریداران اغلب حقیقی توانست در محدوده صفر تابلو کمی با افزایش حجم معاملات سهام به‌ویژه در گروه بازار دومی‌ها همراه شد. در این بین قندی‌ها و سپس غذایی‌ها و دارویی‌ها در کنار برخی ساختمانی‌ها همچنان لیدر نوسان‌گیران کوتاه‌مدت‌نگر بازار هستند. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز یک‌شنبه 28شهریور95، با افزایش 61 واحدی به رقم 76 هزار و 166واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 77 واحدی به عدد 14هزار و 533واحد دست یافت. شاخص سهام آزاد شناور اما با 55 واحد افزایش عدد 84 هزار و 573 واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول اما درحالی با کاهش 42 واحدی عدد 53 هزار و 309 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با 639 واحد افزایش به رقم 166هزار و 505 واحد دست یافت. ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به بیش از 339 میلیارد تومان بالغ شد، درحالی که در بازار نقدی سهام این رقم اندکی کمتر از 176میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن 606 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 44هزار و 554 نوبت دادوستد بود. دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت داروسازی دکتر عبیدی با 56واحد، ماشین‌سازی اراک با 17واحد و پالایش نفت بندرعباس با 13واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به‌نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 53واحد، فولاد مبارکه با 14واحد و صنایع مس ایران با 8 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات دیروز، نماد معاملاتی شرکت‌ فولاد کاویان ازسوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری دزفول‌، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، قرارداد آتی سهام توسعه معادن روی ایران بازگشایی شدند. دیروز همچنین اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم با تاریخ سررسید منتهی به 2 مرداد1396 به قیمت هر ورقه یکصد هزار تومان در بازار فرابورس عرضه اولیه شد. در عین حال دیروز سهام کنترلی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری معادل 99.99 درصد روانه میز فروش فرابورس ایران شد. دیروز 45 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 36 میلیارد تومان ازسوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی منتقل شد. در شرکت صنعتی دریایی ایران اما کمتر از 15میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

اندکی بیش از 12میلیون سهم ایران ترانسفو نیز به ارزش بیش از 19.5میلیارد تومان از‌سوی سهامدار کد به کد شد. در نماد سایپا اما دیروز در جریان بازار خرده‌فروشی بازارگردان این سهم در معاملات کم‌حجم به حمایت از این سهم پرداخت.

براساس این گزارش دیروز بورس تهران شاهد تکاپوی بازارگردان‌ها همزمان با صدور سیگنال تکنیکالی برای خریداران سهام بود. بازاری که باوجود رونق بازار بدهی اما دیروز برای اغلب معامله‌گران کوتاه‌مدت نگر جذابیت خرید پیدا کرد تا با شناسایی برخی سهم‌های برخوردار از ظرفیت رشد به‌ویژه در میان بازار دومی‌ها فرصتی دوباره برای شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت در بازار دیروز پیدا کنند.


دادوستدهای فرابورس

شاخص فرابورس روز گذشته با 8 پله صعود به رقم 809 واحد رسید. به گزارش «تعادل»، ارزش معاملات فرابورس روز گذشته به رشد قابل توجه نسبت به روز قبل از آن مواجه شده و از رقم 88 میلیارد تومان به 126میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نسبت به روز قبل از آن تغییری نداشته و در همان رقم 180میلیون سهم باقی ماند. نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابوس در روز گذشته متعلق به شرکت‌های پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب، ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پالایش نفت شیراز بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر