اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۲۸

گازرسانی به 135روستای استان ایلام در دولت یازدهم

ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم تاکنون 135روستای تابعه این استان به شبکه گاز سراسری متصل و روستاییان ساکن در این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

روح‌الله نوریان دیروز اظهار کرد: با گازرسانی به این داد روستا در این مدت (سال92 تاکنون) 41هزار و 908مورد اشتراک، 29هزار و 526انشعاب، یک‌هزار و 68کیلومتر شبکه و 166کیلومتر خطوط انتقال گاز در این استان انجام شده است. وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در اولویت برنامه‌های دولت یازدهم است، افزود: ضریب نفوذ شبکه گاز به جمعیت روستایی این استان هم‌اکنون 55درصد و جمعیتی بیش از 23هزار نفر در 227روستاست. نوریان از آغاز عملیات گازرسانی به 113روستا با 13هزار خانوار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بخشی از این روستاها تا پایان امسال و مابقی نیز سال آینده به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.


دانش‌آموزان پلیس مدرسه گرگان برای اجرای ایمنی فارغ‌التحصیل شدند

گرگان بارها می‌پرسیدند چگونه دانش‌آموزان را در فصل تابستان به‌ویژه ماه‌های آخر این فصل که همه قصد دارند به سفر بروند یا بچه‌هایی که در مناطق محروم برای تامین معاش و کمک به خانواده به کار مشغول هستند را به مدرسه می‌آورید و در کلاسی آموزشی شرکت می‌دهید؟پاسخ آن بسیار روشن است؛ عشق به مردم و خدمت صادقانه وقتی در شهرداری گرگان در دستور کار باشد، حضور شهروندان گرما و سرما نمی‌شناسد و تابستان و حتی تعطیلی مانعی برای اجرای برنامه‌های موثر برای برقراری نظم و حفظ ایمنی نخواهد شد. وقتی هدف تربیت و تعلیم، کسب مهارت‌های اساسی برای یادگیری ارتباط و زندگی با دیگران باشد، شهروندان کوچک شهر اشتیاق عجیبی برای استفاده از برنامه‌های مدیریت شهری نشان می‌دهند. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان، با پشتیبانی شهردار گرگان دبستان‌های مهدیه، شهید مفتح، 8شهریور و میرداماد در 60ساعت آموزشی از ماه خرداد تا نیمه آخر شهریور برای برقراری نظم، ترافیک روان و ارتقای ایمنی شهروندان صاحب پلیس مدرسه شدند و دانش‌آموزان جدی، قاطع، منظم و مسوولیت‌پذیر از دوره آموزشی پلیس مدرسه فارغ‌التحصیل شدند. در زمان اجرای این دوره‌های آموزشی تشویق رانندگان با مشاهده اجرای پلیس مدرسه، تقدیر یکی از بانوان قدیمی شهر از اجرای پلیس مدرسه در شهر گرگان، شرکت دانش‌آموز معلول کلاس پنجم به همراه همکلاسی‌های خود، رییس پلیس یکی ایستگاه‌های شهرک امام و مادرانی که می‌خواستند در کنار فرزندان خود یادگیری‌های جدید را در زندگی بیاموزند از خاطرات به یادماندنی در این دوره آموزشی برای ما در شهرداری گرگان بود.


عرشه‌گذاری پل ریلی آستارا-آستارا

آستارا فرماندار شهرستان آستارا گفت: عرشه‌گذاری و مراحل پایانی پل ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای جمهوری آذربایجان بر فراز رودخانه مرزی در حال انجام است و عملیات احداث راه‌آهن ارتباط این دو کشور نیز پیشرفت مطلوبی دارد. سیروس شفقی دیروز در بازدید از آغاز عملیات عرشه‌گذاری پل ریلی آستارا-آستارا افزود: طی یک‌ونیم ماه آینده طرح پل ریلی آستارا-آستارا به اتمام خواهد رسید و حدود پنج‌ونیم کیلومتر از مجموع هشت کیلومتر خط ریلی جمهوری آذربایجان نیز در خاک آن کشور انجام شده است. وی اظهار کرد: ادامه احداث راه‌آهن در آستارای ایران به امتداد دو و نیم کیلومتر در هفته آینده آغاز می‌شود و کارگاه عوامل اجرایی آن تجهیز و نقشه‌برداری‌های لازم جهت تملک اراضی مورد نیاز در روستای باغچه سرای آستارا انجام شده است.


2محقق یونانی نحوه گسترش باغ‌های زیتون در مانه و سملقان را بررسی کردند

بجنورد دو محقق یونانی به همراه مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح زیتون روز یک‌شنبه در بازدید از باغ‌های زیتون شهرستان مانه و سملقان در خراسان‌شمالی نحوه گسترش آن را در این شهرستان بررسی کردند. محمد رمضانی ملک‌رودی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: استان خراسان‌شمالی می‌تواند به یکی از قطب‌های باغ‌های زیتون در کشور تبدیل شود و به همین منظور از مشاوره‌های محققان خارجی کمک گرفته می‌شود. وی هدف از بازدید باغ‌های زیتون در استان توسط محققان یونانی را ارزیابی از باغ‌ها عنوان و بیان کرد: آنها باغ‌های ایجاد شده در چند سال قبل را بررسی کردند تا درخصوص گسترش کشت زیتون در این شهرستان تصمیماتی گرفته شود.


بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح‌های مصوب تولید تسریع کنند

اراک استاندار استان مرکزی گفت: بانک‌های عامل در استان باید در پرداخت تسهیلات مربوط به طرح‌های مصوب رونق تولید تسریع کنند و 127پرونده موجود در این بانک‌ها باید تا پایان شهریور پرداخت شود. محمود زمانی قمی دیروز در نشست بررسی عملکرد بانک‌های استان مرکزی افزود: رویه نظام بانکی استان باید با سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی همخوان شود و راهبردهایی که در سطح کلان کشور مورد تاکید مقامات ارشد نظام است باید در حوزه بانک‌ها با جدیت عملیاتی شود. وی بیان کرد: نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی از این پس ماهانه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده عالی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تشکیل می‌شود و بانک‌ها باید در قبال عملکرد خود پاسخگویی مستقیم داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر