تازه‌خبر

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۳۳

لایه ازن تا 2050 ترمیم می‌شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: در ارتباط با لایه ازن جامعه جهانی موفق شده است که پنج میلیون کیلومتر مربع از حفره‌یی که ایجاد شده بود را ترمیم کند و پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال 2050 ترمیم کامل لایه ازن را داشته باشیم. به گزارش ایسنا، سعید متصدی با بیان اینکه ایران موفق شده است با توجه به زمان‌بندی‌های پروتکل مونترال آلاینده‌های خطرناک برای لایه ازن را حذف کند، گفت: تا سال 2010 آلاینده هالون‌ها و فریون‌ها به طور کامل حذف شدند و تا سال 2015 مواد دفع آفات نباتی حذف شدند. وی ادامه داد: تا سال 2015 آلاینده SFCها 10درصد کاهش پیدا کردند و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2017 به 20درصد برسند و امیدواریم تا سال 2030، 10درصد دیگر نیز کاهش پیدا کنند. متصدی ضمن اشاره به جلوگیری از ایجاد صنایعی که موجب تخریب لایه ازن می‌شوند، گفت: 1378صنعت در کشور موفق شدند مواد آلاینده برای لایه ازن را حذف کنند. معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ضمن تشکر از همکاری سازمان گمرک برای جلوگیری از ورود مواد مخرب لایه ازن به کشور گفت: ایران در کنار کشورهای دیگر برای ترمیم لایه ازن همکاری می‌کند. وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که می‌تواند همگام با جامعه جهانی برای حفاظت از محیط زیست در مسائل مختلف عمل کند. متصدی ادامه داد: در جریان ترمیم لایه ازن به این نتیجه رسیده‌ایم که جایگزینی مواد تخریب‌کننده لایه ازن با مواد دیگر می‌تواند بحث تغییر اقلیم و مشکلات زیست محیطی دیگر ازجمله افزایش دمای زمین را داشته باشد.


تولد سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه 25تا 30هزار نوزاد معلول در کشور به دنیا می‌آید که باید این آمار به حداقل کاهش یابد. به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی اظهارکرد: باید معلول‌زایی در کشور کاهش یابد و به این منظور مشاوره‌های ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شده است. وی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ٣٨کودک ناشنوا و دارای عارضه شنوایی در کشور شناسایی شدند، ادامه داد: خوشبختانه خراسان‌ شمالی در بحث غربال‌گری شنوایی‌سنجی از میانگین کشوری بالاتر است. محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه بهزیستی تعهد کرده است تا میزان پوشش غربال‌گری شنوایی در نوزادان را به بالای ۹۰درصد برساند، افزود: این سازمان در تلاش است تا میزان پوشش طرح تنبلی چشم نیز به بالای ۹۰درصد ارتقا یابد. وی تصریح کرد: سال گذشته مشکل شنوایی 3038 نوزاد در طرح غربال‌گری شنوایی شناسایی شد و این کودکان برای ادامه درمان به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند. رییس سازمان بهزیستی کشور از دیگر اقدامات موثر در اورژانس اجتماعی بهزیستی را مداخلات علمی به‌ هنگام و ارائه مشاوره و جلوگیری از خودکشی 4400 نفر در کشور عنوان کرد. محسنی‌بندپی همچنین چهار رویکرد پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت، مداخلات به هنگام علمی، ارتقای خدمات توانبخشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی را از اهداف کاری تعیین شده در دولت تدبیر و امید در سازمان بهزیستی ذکر کرد. وی در بخشی از سخنان خود با گلایه‌ از پایین بودن حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی اظهار کرد: حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی در مقایسه با سایر دستگاه‌ها ناچیز و در رتبه‌های آخر است.


۲۵۰ میلیون تومان برای کمک به فرزندان زندانیان

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: بودجه اختصاص داده شده به کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان دارای سرپرست زندانی ۲۵۰میلیون تومان است. به گزارش ایلنا، محسن نصیری درباره کمک این انجمن به دانش‌آموزان دارای سرپرست زندانی گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی دستورالعملی را برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی به خانواده‌هایی که دارای فرزند دانش‌آموز و دانشجو هستند؛ صادر کردیم و بر مبنای آن کار خود را از ابتدای شهریور ماه آغاز و و رقم کمک هزینه را برای هر مقطع تحصیلی مشخص کردیم. وی با بیان اینکه درحال حاضر ۵ هزار خانواده دارای سرپرست زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار دارند، اظهار کرد: خانواده‌ها باید مدارک خود دال بر داشتن فرزند دانشجو یا دانش‌آموز را ارائه دهند. میزان کمک‌های ما قابل ملاحظه است و یک بار در آغاز سال تحصیلی کمک‌ هزینه تحصیلی را به صورت عمومی به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم و در طول سال تحصیلی نیز به افرادی که نیاز به کمک‌های خاص دارند؛ خدمات خود را ارائه می‌دهیم. نصیری ادامه داد: به ازای هر دانش‌آموز ابتدایی ۱۰۰هزار تومان کمک هزینه تحصیلی، برای مقطع دبیرستان به ازای هر دانش‌آموز ۱۵۰هزار تومان و به ازای هر دانشجو نیز ۲۰۰هزار تومان کمک‌ هزینه پرداخت می‌شود. مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان خاطرنشان کرد: این کمک‌ هزینه‌ها در کل کشور پرداخت می‌شود اما مقدار آن متفاوت است.


بیمه روستاییان غیرشاغل تلاش دولت در تقویت رفاه اجتماعی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: طرح بیمه روستاییان غیرشاغل از سوی دولت تدبیر و امید، ادامه برنامه و راهبرد دولت برای تامین رفاه اجتماعی بخش‌های مختلف جامعه است. به گزارش ایرنا، محمد فرزاد افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با هدف کمک به جوامع با درآمد کمتر فعالیت می‌کند و نگاه به تامین رفاه آینده شهروندان این جوامع دارد. وی طرح دولت یازدهم برای بیمه کردن روستاییان غیرشاغل در کشور را طرحی مفید و آینده نگر توصیف و خاطرنشان کرد: این طرح همراستا با طرح بیمه سلامت همگانی، به دنبال تامین خدمات بیمه‌یی و رفاه آینده بخش‌های مختلف جامعه است. فرزاد با بیان اینکه افرادی که در روستا سکونت داشته باشند در صورت شاغل بودن یا نبودن، می‌توانند خود را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه کنند، افزود: این افراد می‌توانند از بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و خانواده‌های آنان از بیمه فوت این افراد بهره مند شوند. وی گفت: برخی از جامعه شناسان معتقدند افزایش قابل توجه تعداد افراد نیازمند به خدمات اجتماعی و اقتصادی از پدیده‌های آینده جامعه ایران است که می‌تواند جامعه را با انواع آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی مواجه کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر