شانس ایران برای ورود به باشگاه بزرگان هوایی

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۳۵

پیتر هاربیسون، دبیرکل کاپا با اشاره به موقعیت استراتژیک و مهم ایران در منطقه به «تعادل» گفت: ایران موقعیت بسیار مهم و حساسی در منطقه دارد و می‌تواند با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود و با کمک گرفتن از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه هوانوردی جایگاه خود را در منطقه تثبیت کرده و حتی می‌تواند در زمان کوتاهی به هاب منطقه نیز تبدیل شود.

وی در خصوص اصلی‌ترین مشکلات بر سر راه صنعت هوانوردی ایران نیز گفت: موانع بانکی و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین مشکلات هوانوردی ایران هستند که البته ما سعی داریم تا در این اجلاس دو روزه و در میزگردهای تخصصی راهکارهایی را برای حل این مشکلات پیدا کنیم.

به گفته دبیرکل کاپا، ایران می‌تواند با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود در صنعت هوانوردی حداکثر تا 10سال آینده به یکی از قدرت‌های بزرگ هوایی تبدیل شود.

همچنین لرد نورمن لامونت، فرستاده ویژه نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگو با «تعادل» با اشاره به اینکه ما در انگلستان آماده کمک به ایران در تمام حوزه‌ها به خصوص ساخت و توسعه فرودگاه‌ها و مسائل مربوط به خدمات فرودگاهی هستیم، گفت: همچنین آموزشگاه‌های هوانوردی ما این آمادگی را دارند تا در خصوص تربیت و آموزش نیروی انسانی در تمام بخش‌های صنعت هوانوردی به ایران کمک کنیم. به گفته لامونت، ایران کشوری است که پتانسیل‌های لازم برای تبدیل شدن به هاب منطقه را دارد و تنها باید در خصوص تامین فاینانس و مسائل مالی به آن کمک کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر