انقلابِ فرانسه

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۹۵


اکونومیست:

این هفته‌نامه تیتر یک خود را به فرانسه و انتخابات پیش ‌روی ریاست‌جمهوری اختصاص داده است. اکونومیست عنوان کرده است که فرانسه با انتخابات پیش رو می‌تواند انقلابی در اروپا ایجاد و آینده این قاره را روشن کند. انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در ۲۳ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ انجام خواهد شد. اگر هیچ‌کدام از نامزدها برنده اکثریت آرا نشوند، دور دوم انتخابات بین دو نفر اول در ۷مه ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد. پس از برگزاری دور دوم انتخابات درون حزبی حزب جمهوری‌خواهان، نخست‌وزیر سابق فرانسوا فیون با شکست نخست‌وزیر سابق میانه‌رو آلن ژوپه به عنوان نامزد حزب انتخاب شد. او در انتخابات ۲۰۱۷ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواهان شرکت خواهد کرد. مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای جبهه ملی سومین شانس در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه است.


فایننشال تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به عرضه اولیه سهام کمپانی Snap اختصاص داده و عنوان کرده است که این عرضه اولیه با موفقیت انجام شده و همین مساله قیمت سهام این شرکت را بالا خواهد برد. کمپانی اسنپچت اخیرا به صورت رسمی مستندات مربوط به عرضه اولیه سهام خود را تهیه کرده و اطلاعاتی درباره سرویس پیام‌رسان محبوب خود منتشر کرده است. اگرچه اسنپ برخی از شروط خود را در مستندات قرار نداده اما وال استریت ژورنال ارزش کمپانی را رقمی بالغ بر 20 الی 25میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کند. در این صورت اسنپ بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام بعد از ورود علی بابا به بازار در سال 2014 را تجربه خواهد کرد و ارزشی به مراتب بیشتر از پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیس‌بوک در سال 2013 برای خرید آن می‌یابد. اسنپ همچنین اشاراتی به برخی از رشدهای چشمگیرش طی سال گذشته میلادی داشته است. به گفته این کمپانی به صورت میانگین 158کاربر روزانه از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند و بیش از 2.5میلیون اسنپ در هر روز ساخته می‌شود. اسنپ توانسته در سال 2016 به رکورد درآمد 404.5میلیون دلاری دست یابد که تا 6 برابر از درآمد 58.7 میلیون دلاری آن در سال 2015 بیشتر است.


واشنگتن ‌پست:

تیتر اول این روزنامه به دفاع رییس‌جمهوری امریکا از دادستان کل این کشور اختصاص دارد. بر این اساس «دونالد ترامپ» در واکنش به اتهامات وارده به «جف سشنز» مبنی بر عدم ارائه عامدانه اطلاعات به کنگره درخصوص دیدارهای خود با سفیر روسیه اعلام کرد که به دادستان کل امریکا «اعتماد کامل» دارد. «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به اتهامات وارده به «جف سشنز» دادستان کل این کشور مبنی بر عدم ارائه عامدانه اطلاعات به کنگره درخصوص دیدارهای پیش از انتخابات خود با سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که به وی «اعتماد کامل» دارد. با فاصله گرفتن تدریجی اعضای برجسته حزب جمهوری‌خواه از دولت ترامپ، فشار وارده بر سشنز جهت رد هرگونه اتهام درخصوص نقش و دخالت وی در ارتباطات میان کارزار انتخاباتی ترامپ و مقامات مسکو لحظه به لحظه رو به فزونی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر