اخبار شهرستان‌‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۵۵

 برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی

اراک  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست خبری نحوه برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی را تشریح کرد. حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی، در این نشست خبری گفت: ۲۴۴ متسابق در مرحله استانی به تفکیک ۱۳۳ خانم و ۹۱ آقا در رشته‌های حفظ ۵جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزو و کل، قرائت ترتیل، تحقیق، دعاخوانی و اذان در بخش برادران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. او ادامه داد: در بخش معارف نیز ۳۰۶ نفر با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۷۹ نفر در رشته حفظ موضوعی، ۹۳ نفر حفظ معارف و ۳۴ نفر حفظ احادیث شرکت کردند که ۱۹ نفر حد نصاب برای شرکت در مرحله استانی که ۱۲مرداد در اداره‌ کل برگزار می‌شود را کسب کردند.

 ساخت دستگاه اینتراپتر توسط کارشناس ایرانی

تبریز   رسول داودی‌نژاد با اعلام ساخت دستگاه اینتراپتر توسط کارشناس منطقه 9 عملیات انتقال گاز اعلام داشت: نخستین اقدام برای ایجاد پایه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مسوولان نظام است، اعتماد به نفس و خودباوری است. ما باید به توانایی‌های بومی خویش اعتقاد و اعتماد داشته باشیم. هر سیستم نیازمند تغییرات مثبت برای بهتر کار کردن است. نخستین تغییرات باید در تفکر نیروهای کار منطقه ایجاد شود. داودی‌نژاد در ادامه گفت: یکی از روش‌های تشخیص عیوب خوردگی لوله‌های انتقال گازمدفون در خاک، اندازه‌گیری ولتاژ الکتریکی آن در حالت‌های قطع لحظه‌یی ترانس‌های رکتیفایر است. سالار شمس نجاتی تکنیسین ارشد حفاظت از زنگ مرکز بهره‌برداری رشت یک نوع از دستگاه اینتراپتر را طراحی کرد و ساخت که پس از آزمایش‌های میدانی با حضور حفاظت از زنگ و نماینده امور بازرسی فنی منطقه با موفقیت انجام شد.

 

 زیاده‌روی ایلامی‌ها در مصرف برق

ایلام   مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از زیاده‌روی مصرف برق توسط مشترکان در سطح استان خبر داد و گفت: مردم باید درست مصرف کردن انرژی برق را مدیریت کنند تا با قطعی برق مواجه نشویم.  شیرخانی افزود: باتوجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود، در استان‌های تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود. او افزود: قرار گرفتن استان در این لیست هشداری جدی است، مردم ‌تلاش کنند حداقل ۱۵درصد از مصرف خود را که قطعا بی‌رویه است، بکاهند. او تصریح کرد: در بحران گرمای یک ماه پیش نیز تا آستانه خاموشی پیش رفتیم اما همکاران ساعی و جهاد‌گر بنده با جابه‌جایی بار برق‌رسانی مطمئن به مشترکین را انجام‌ دادند اما در چند روز آینده بحران بسیار جدی است.

 

 رعایت الگوی مصرف آب در اصفهان

اصفهان   معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سال‌های اخیر با اقدامات فنی و مهندسی، فرهنگی و تعرفه‌یی که در دستور کار قرار داد منجر شد که هم‌اکنون 85 درصد مردم الگوی مصرف را رعایت کنند. رضایی اعلام کرد: در حال حاضر 14 درصد مردم بین 20 الی 40 مترمکعب آب مصرف می‌کنند و تنها یک‌درصد مشترکین بیش از 40 مترمکعب آب را در ماه به مصرف می‌رسانند. او کمبود منابع آبی را یکی از معضلات تامین آب شرب مردم دانست و خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری شرکت آبفا استان اصفهان با کمبود 2.5مترمکعبی آب در زمان پیک مصرف مواجه است. پس می‌طلبد مردم آب را بهینه مصرف کنند تا آب شرب موردنیاز مردم در تمام نقاط استان تامین شود.

 خشکیدگی 85 هزار هکتار جنگل بلوط

یاسوج    رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت که 85 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این استان دچار خشکیدگی شده است.  جعفر گوهرگانی دیروز در نشست کارگروه پدافند غیرعامل کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج اظهار کرد: بخشی از خشکیدگی درختان بلوط این استان ناشی از بیماری زغالی بوده و عامل ثانویه که سبب گسترش آن می‌شود نیز سوسک چوب‌خوار است.  او افزود که از مجموع این 85 هزار هکتار خشکیدگی جنگل‌های بلوط کهگیلویه‌وبویراحمد میزان آلودگی در 32 هزار هکتار کم، در 15 هزار هکتار متوسط و در 37 هزار هکتار نیز زیاد است.

 

 ثبت‌نام 40 هزار نفر در طرح «کارورزی»  

تهران    معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از ثبت‌نام ۴۰ هزار نفر در طرح «کارورزی» استان تهران خبر داد.  محمد امامی امین، دیروز در حاشیه بازدید از تعدادی از کارخانجات شهرک صنعتی قرچک و یک مرکز پرورش اسب در این شهرستان، درخصوص سامانه «کارورزی» گفت: این سامانه از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها ابلاغ شده و برش استانی ما ۷۲۰۰نفر است که این طرح به بخش خصوصی این امکان را می‌دهد تا افراد آماده به اشتغال را جذب کرده و تا ۱۸ ماه که دوره کارورزی و آموزشی فرد است، حدود یک‌سوم مبلغ حقوق را پرداخت می‌کند و معافیت‌های بیمه‌یی و مالیاتی دارد.  معاون استاندار تهران افزود: این طرح، طرح موفقی است و در حال حاضر حدود ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش خصوصی می‌تواند از بین این ثبت‌نام‌کنندگان افراد موردنظر خود را انتخاب کند.

 معادن استان مرکزی سبز می‌شوند

اراک    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار دارد. محمدرضا حاجی‌پور از تلاش دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط برای کاهش خطر ریزگردها در معادن سنگ خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های دولت جهت کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، از سال گذشته بحث پرداختن به معادن سبز با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان آغاز و مقرر شده اداره کل منابع طبیعی نسبت به شناسایی گونه‌های گیاهی که در مناطق مختلف استان وجود دارد، اقدام عملی را انجام داده و نتیجه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کند. 

 

ارسال نظر