تراکبندی محور ریلی جنوب
معاون فنی و زیربنایی راهآهن با اشاره به تراکبندی و علائمی کردن محور ریلی جنوب گفت: ساختار پروژه در قالب EPCو مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری 83 میلیون یورو تعیین شد. مازیار یزدانی در گفتوگو با فارس با اشاره به اجرای پروژه علائمی کردن، تراکبندی و CTC محور جنوب اظهار کرد: پروژه تجهیز علایم الکتریکی، کنترل اتوماتیک قطار(ATC) و مرکز کنترل ترافیک محور جنوب برای ارتقای سیستم سیگنالینگ 60 ساله قدیمی و ایجاد مرکز کنترل ترافیک با هدف کنترل ایمن تردد قطارها در 67 ایستگاه محور جنوب با طول مسیر بیش از 1000کیلومتر توسط متخصصان داخلی طراحی و ارائه شد که ازجمله بزرگترین پروژه علایم الکتریکی کشور محسوب میشود. وی ادامه داد: مسیر اصلی محور جنوب در امتداد ایستگاه تهران از یک سو و ایستگاههای خرمشهر، بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر از سویی دیگر واقع شده و از استانهای تهران، قم، مرکزی، لرستان و خوزستان همچنین شهرهای بزرگی نظیر قم، اراک، دورود، اندیمشک، اهواز، بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر و بندر ماهشهر عبور میکند. معاون فنی و زیربنایی راهآهن امکان تصمیمگیری و مدیریت خطوط همه ایستگاهها از مرکز کنترل ترافیک در اهواز و مدرنسازی محور ریلی به لحاظ داشتن قابلیتهای ایمن و ایجاد ایمنی و روانی سیر و حرکت با استفاده از سیستمهای مدرن را از دیگر مزایا و ضرورتهای اجرای پروژه عنوان کرد.