دستور وزارت کشور برای رسیدگی به شکایات مردمی
رییس مرکز اطلاعرسانی و امور بینالملل وزارت کشور از دستور رحمانیفضلی برای اجرای مصوبه هیاتوزیران مبنی بر تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات مردمی در صف و ستاد این وزارتخانه خبر داد. به گزارش «تعادل» به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت کشور، سیدرمضان شجاعیکیاسری با اشاره به جلسه دیروز شورای معاونان وزارت کشور گفت: وزیر کشور در همین ارتباط و براساس مصوبه هیاتوزیران، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی را مکلف به تشکیل این ستاد در سطوح مختلف وزارت کشور برای ارتقای روند تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات مردمی بهصورت اثربخش و ارائه گزارش بهصورت مستمر کرد. رییس مرکز اطلاعرسانی وزارت کشور ادامه داد: وزیر کشور همچنین در دستوری مشابه از استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران خواست متناسب با ستاد ایجاد شده در ستاد وزارت کشور براساس مصوبه هیاتوزیران، ستادهای متناظر را در راستای تکریم مردم و مراجعان و رسیدگی به شکایات مردمی از سوء عملکردهای اداری و احیانا فساد اداری در دستگاههای اداری و اجرایی حوزه خود، تشکیل دهند و تمهیداتی درنظر گرفته شود تا مردم بتوانند شکایات خود را از همه دستگاههای اجرایی به سهولت ارائه کنند و همچنین شکایات واصله در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه آن به مردم منعکس شود. شجاعیکیاسری خاطرنشان کرد: وزیر کشور از بخشهای نظارتی وزارت کشور، از جمله مرکز امور بازرسی خواست با جدیت هر چه تمامتر و با ایجاد ساز و کار مناسب، جدا بر این روند نظارت و نتیجه پیگیریها را به صورت مستمر گزارش کنند.