«کامیون» ظرفیت بلند سینمایی ندارد

نایبرییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در یادداشتی عنوان کرده است که «کامیون» ساخته کامبوزیا پرتوی ظرفیت فیلم بلند سینمایی ندارد. جعفر گودرزی، نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و نویسنده و منتقد سینما درباره فیلم سینمایی «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد، یادداشتی به صورت اختصاصی در اختیار مهر قرار داده است. در متن این یادداشت آمده است: فیلم «کامیون» شروع خوبی دارد اما هر چه جلوتر میرود کندتر، کسلکنندهتر و بیرمقتر میشود و با پایانی غیرمعقول و ناگهانی تماشاگر را در بهت میبرد.
فیلم پر است از سکانسهای زاید که بود و نبودشان کمکی به ماجراها و فیلم نمیکند؛ از سکانسهای نیکی کریمی گرفته تا سرقت فرش توسط موتورسوار و درگیری با آنها و... که حتی اگر این سکانسها از فیلم حذف شود با فیلمی نیمه بلند و خستهکننده مواجه میشویم که به هیچ وجه ظرفیت یک کار بلند سینمایی را ندارد.
فیلم به نوعی تداعیگر فیلم «فراری» است که فقط نوع وسیله نقلیه از فراری به کامیون تغییر پیدا کرده است با این تفاوت که «کامیون» بیحالتر و کندتر خود را به جلو میکشد. نکته مهمتر اینکه تصویری که از شهر تهران نشان داده میشود پر است از آشفتگی، سیاهی، عاری از مهر و عاطفه و... که بسیار یک سویه است. نکته دیگر اینکه مساله داعش در فیلم همچون وصلهیی نچسب بر پیکر فیلم سنگینی میکند. «کامیون» اما کمی تا قسمتی بازی و گریم خوب سعید آقاخانی را در خود دارد.»
