بیثباتی در سیاستهای فیلم فجر
اُرد عطارپور با تاکید بر اینکه حذف بخش مستند از جشنواره فیلم فجر و داوری نشدن این آثار در بخش سودای سیمرغ، پروژهیی غیرمدبرانه و غیرکارشناسی بود، گفت: خارج کردن مستند از داوری این جشن، کار بیهودهیی بود و پیامی به مستندسازان داد که «مستند» حوزهیی جدی نیست که وارد عرصه رقابت با دیگر فیلمها شود! این تهیهکننده و مستندساز به ایسنا گفت: معمولاً یکی از دلایل ارزشمندی جشنوارهها، ثبات در سیاستهایشان است و این ثبات هنرمندانی که همراهشان هستند را قانع و دلگرم میکند که با مجموعهیی حرفهیی طرف هستند که تغییری در رویکردشان نمیدهند؛ اما در جشنواره فیلم فجر به خصوص در بخش «سینمای مستند» معمولاً این اتفاق رخ نمیدهد و هر کسی طرح جدیدی را انتخاب و اجرا میکند. امسال هم شاهد راه یافتن دو مستند به سودای سیمرغ و حذف بخش مستند بودیم که به نظر من کاری اشتباه بود.
بهگفته او، هیچ جای دنیا اینچنین با تحقیر با سینمای مستند رفتار نمیکنند. این تصمیمگیریها پیرو رفتاری است که میخواهند سینمای مستند محدودتر شود.