گوگل آگهی تبلیغاتی نامناسب را حذف کرد
ونچربیت|
سواستفاده از فضای مجازی برای انتشار تبلیغات نامناسب و فریبنده روز به روز در حال افزایش است و گوگل تنها در سال ۲۰۱۷ حدود 3.2میلیارد آگهی را به همین علت حذف کرده است. بر اساس آماری که توسط خود گوگل منتشر شده، میزان حذف این تبلیغات در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایشی ۸۸ درصدی را نشان میدهد. در سال ۲۰۱۶ گوگل تنها 1.7 میلیارد آگهی تبلیغاتی را حذف کرده بود. آمار یادشده نشان میدهد این شرکت در سال ۲۰۱۷ در هر ثانیه بیش از ۱۰۰ پیام تبلیغاتی نامناسب را حذف کرده است.
آگهیهای نامناسب از نظر گوگل آگهیهایی هستند که سیاستهای این شرکت را نقض کرده و با هدف کلاهبرداری، حملات فیشینگ، ارسال بدافزار و تبلیغ محصولات غیرقانونی ارسال شوند. گوگل میگوید در اکثر موارد تبلیغات یادشده پیش از آنکه توسط عموم مردم دیده شوند، حذف شدهاند.
این شرکت همچنین همکاری خود با ۳۲۰ هزار ناشر را به علت چنین تخلفاتی متوقف کرده و ۹۰ هزار وبسایت و ۷۰۰ هزار برنامه تلفن همراه را به همین دلیل در فهرست سیاه خود قرار داده است. از مجموع تبلیغات یادشده ۷۹ میلیون پیام تبلیغاتی با هدف ارسال بدافزار طراحی شده بودند. گوگل سال گذشته ۴۰۰ هزار سایت که در آنها بدافزارهایی مخفی شده بود را نیز شناسایی و بلوکه کرد. ۴۸ میلیون پیام تبلیغاتی برای نصب مخفیانه بدافزار روی رایانهها و گوشیهای کاربران تلاش میکردند و ۶۶ میلیون هم کاربران را به کلیک کردن برای نمایش پیامهای دروغین ترغیب میکردند.