روایت «دبورا یانگ» از نسل نو سینمای ایران

منتقد امریکایی سینما گفت: نسل نو سینمای ایران صدای منحصر به فرد خود را پیدا کرده و دیگر از کیارستمی و فرهادی تقلید نمیکند. این منتقد ارشد سینمایی نشریههای «هالیوود ریپورتر» و «ورایتی» در حاشیه برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر درباره شکلگیری نسل نو سینمای ایران به ایسنا گفت: فکر میکنم این نسل به خوبی شکل گرفته و سینماگران جوان فراتر از تقلید از چهرههایی چون کیارستمی و فرهادی رفتهاند و صدای منحصر به فرد خود را پیدا کردهاند. من بهویژه بسیار تحتتاثیر تعدادی از فیلمسازان زن جوان قرار گرفتهام که مشغول ساخت فیلم در ایران هستند و فیلمهای آنها چون «درساژ» بسیار جذاب و قدرتمند از لحاظ زاویه دید و شخصیتپردازی هستند بنابراین فکر میکنم این نسل نو در سینمای ایران با موفقیت شکل گرفته است. او درباره روند کلی سینمای ایران در چند سال اخیر نیز توضیح داد: من سینمای ایران را از خارج دنبال میکنم و فکر میکنم پس از نسل کیارستمی و پناهی و برخی دیگر از سینماگران مطرح ایرانی، پدیده فرهادی سینمای ایران را دوباره احیا کرده و سینمای ایران همچنان سینمایی پیشگام در کل منطقه خاورمیانه است.
