روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۱۸۱

  تاکید ژاپن و اتحادیه اروپا بر تداوم حمایت از برجام؛   ایسنا|

ژاپن، کمیسیون اروپا و شورای اروپا در نشستی مشترک بر تداوم حمایت خود از برجام تاکید کردند.

این نشست، بیست‌وششمین نشست میان ژاپن و اروپا در بروکسل بود که دیروز با حضور ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا و دونالد تاسک، رییس شورای اروپا و شینزو ابه، نخست‌وزیر ژاپن برگزار شد.

در بخشی از بیانیه این نشست از توافق هسته‌ای ایران اعلام حمایت و تاکید شده است: «ما حمایت‌مان را از برنامه جامع اقدام عمل مشترک تکرار می‌کنیم.»

  مانعی برای برگزاری حج تمتع ۹۸ نیست؛باشگاه خبرنگاران|

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهد که مانعی بر سر راه برگزاری حج تمتع ۹۸ نیست، لذا زائران نگران نباشند.

حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر دیروز در همایش ویژه زائران حج تمتع ۹۸ اظهار کرد: درست است که در کشور عربستان سفارت و کنسولگری نداریم، اما طی جلسات صورت گرفته موضوع حج از روابط سیاسی جدا است. وی با اشاره به حادثه تلخ مسجدالحرام و منا گفت: فضاسازی‌های بعد از حادثه منا و مسجد الحرام سبب برگزار نشدن حج ۹۵ شد که من به‌شدت مخالف آن بودم. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شرایط حج در دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر بوده است، افزود: برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهد که مانعی بر سر راه حج تمتع ۹۸ نیست، لذا زائران به هیچ عنوان نگران نباشند.

  اختلاس 5میلیارد تومانی در آموزش و پرورش سرباز ؛ میزان|

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان از بازداشت ۴ نفر از پرسنل آموزش و پرورش شهرستان سرباز به جرم اختلاس خبر داد.

علی موحدی‌راد از تشکیل پرونده اختلاس در آموزش و پرورش شهرستان سرباز خبر داد و گفت: مبلغ اختلاس صورت گرفته حدود پنج میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اختلاس انجام شده در ارتباط با بودجه سوادآموزی اختصاص یافته به آموزش و پرورش شهرستان سرباز بوده که امکان دارد با ادامه تحقیقات به تعداد متهمان اضافه شود.

  بازار جهانی تحمل حذف نفت ایران را ندارد؛ ایلنا|

خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: اینکه ایالات متحده گفته است ما صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم و نفت ایران را از بازار جهانی حذف می‌کنیم در درجه اول به خودشان ضرر خواهد زد.

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی ادامه داد: بازار جهانی تحمل حذف نفت ایران را ندارد و می‌بینیم الان که تنها بیانیه داده‌اند نفت از ۷۰ دلار تجاوز کرده و اگر این روش ادامه پیدا کند هر بشکه نفت به بیش از ۱۰۰ دلار خواهد رسید که هر یک دلاری که بر قیمت نفت اضافه شود ۵ دلار بر هزینه حمل و نقل در داخل امریکا اضافه خواهد شد.

  امریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند؛   مهر|

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، گفت: اقدامات ترامپ برای جنگ روانی و دریافت امتیاز است اما ما توجهی به تشرهای امریکا نمی‌کنیم.

ابوالفضل حسن‌بیگی در واکنش به عدم تمدید معافیت خریداران نفت ایران از سوی امریکا، گفت: همه حرکات و اقدامات رییس‌جمهور امریکا صرفاً برای جنگ روانی و دریافت امتیازات بیشتر است اما ما نشان داده‌ایم که توجهی به تشرهای امریکا نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، افزود: یکی از دلایل اصلی این مساله آن است که برخی چاه‌های نفت عربستان سعودی کم فشار شده است و این کشور امکان افزایش تولید نفت را ندارد و نمی‌تواند جایگزین جمهوری اسلامی در این زمینه شود.

  گفت‌وگوی وزیران خارجه امریکا و قطر درباره ایران؛  ایلنا|

وزیران امور خارجه امریکا و قطر در دیدار خود درباره کنترل نفوذ ایران در منطقه در واشنگتن گفت‌وگو کردند. وزارت امورخارجه امریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره یک سری مسائل منطقه‌ای از جمله تلاش برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه، لیبی، سودان و افغانستان گفت‌وگو کردند.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که روابط قطر و عربستان سعودی که هر دو از متحدان امریکا در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آیند، همچنان تیره است.

  اعزام ناوگروه ارتش ایران به بنادرجنوبی ایتالیا؛ روابط عمومی ارتش|

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در حاشیه اجلاس هفتادمین سال تشکیل نیروی دریایی چین با فرماندهان نیروهای دریایی ژاپن و ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد. امیر دریادار خانزادی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی دارای تمدن غنی و تجربه بزرگ از حضور مردمی در شکل‌گیری انقلاب و همچنین دفاع پر افتخار هشت ساله در جنگ تحمیلی را دارد یادآور شد: ترکیب اسلام و تمدن ایرانی، کشور و مردم ما را در تمام مراحل به کشوری سختکوش و با تجربه بالا تبدیل کرده است و با توجه به وجود و آگاهی از وضعیت تحریم‌های ظالمانه دشمن، با ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان کوتاه نخواهیم آمد.

فرمانده نیروی دریایی ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به دریانوردی‌ ناوگروه‌های این کشور در

خلیج فارس افزود: نیروی دریایی ژاپن قطعاً از بنادر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای دید و بازدید‌ها استفاده خواهد کرد.

 

ارسال نظر