خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بالاترین امتیاز رضایت مشتریان را کسب کرد

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۸۶۷
خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بالاترین امتیاز رضایت مشتریان را کسب کرد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو)، در سه ماهه پایانی سال 97 بالاترین امتیاز رضایت مشتریان را در این حوزه به دست آورد و تمامی رکوردهای خود در این زمینه را پشت سر گذاشته و باز هم در بین خودروسازان داخلی صدرنشین شد.     

به گزارش روابط عمومی ایساکو، این شرکت با کسب امتیاز 762 در شاخص رضایت مشتریان برای نخستین‌بار طی ارزیابی‌های شرکت بازرسی، توانسته در بین خودروسازان داخلی به چنین میزانی از رضایت مشتریان دست یابد، همچنین در بین خودروسازان داخلی و خارجی نیز برای نخستین‌بار جایگاه سوم را از آنِ خود کرده است. مدیرعامل ایساکو در این خصوص گفت: طبق نظرسنجی‌ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از مشتریان، امتیاز شاخص رضایت مشتریان شرکت ایران‌خودرو، طی چهار سال اخیر به صورت مستمر رشد داشته و در سه ماهه پایانی سال 97، با 19 امتیاز صعود نسبت به مدت مشابه به عدد ۷۶۲ رسیده و با کسب این امتیاز برای نخستین‌بار رکورد شاخص رضایت مشتریانِ حوزه خدمات پس از فروش را در بین شرکت‌های داخلی پشت سرگذاشته است.

سید رضا حسینی تشریح کرد: برای افزایش رضایت مشتریان در زمینه خدمات پس از فروش، به ازای هر یک امتیاز، باید تلاش بسیار زیادی صورت گیرد و ضمن عارضه‌یابی نقاط قابل بهبود، برنامه‌ریزی بسیار دقیق و اجرای صحیح آن از ملزومات امر است.

وی با اشاره به افزایش روزافزون محدودیت‌های حوزه خدمات پس از فروش در حاشیه گسترش دامنه تحریم‌ها افزود: ارتقای سطح کیفیت خدمات در این شرایط بسیار دشوارتر از گذشته است و نیازمند تلاش چند برابری همکاران و مجموعه ایساکو است.

مدیرعامل ایساکو ادامه داد: در حال حاضر متوسط امتیاز رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش تمامی خودروسازان در سطح کشور عدد 743 است و شرکت ایساکو با حدود 20 امتیاز فاصله از حد میانگین و بهره‌مندی از فاکتورهایی همچون طرح پایش و ارتقای شبکه خدمات با بهره‌گیری از سامانه هوش تجاری (BI)، اجرای طرح عارضه‌یابی از نمایندگی‌های غیرممتاز با پذیرش بالا به منظور ارتقای ارایه خدمات، اجرای طرح پیگیری مشتریان (فالوآپ)، پایش و کاهش زمان پذیرش تا ترخیص خودرو؛ نظارت، کنترل و ترخیص خودروهای متوقف در نمایندگی‌ها (بیش از سه روز) و توسعه نمایندگی‌های منتخب ارایه خدمات خاص و بهبود سطح دسترسی مشتریان به این نمایندگی‌ها، توانسته به صورت معناداری در حوزه مشتری‌مداری در بین خودروسازان کشور پیشرو باشد.

حسینی در پایان از عللی همچون پیگیری و عارضه‌یابی مراجعات تکراری خودروها به شبکه نمایندگی‌ها و کنترل کیفیت تعمیرات انجام شده در کسب این موفقیت یاد کرد و گفت: بهبود مستمر و افزایش رضایت مشتریان به صورت مداوم، اولین و مهم‌ترین هدف شرکت ایساکو است و امیدواریم با ارتقای کیفیت خدمات، به صورت روزافزون شاهد افزایش رضایت‌مندی مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو باشیم.