ایرانشهر
اعلام ساعت مجاز تردد وسایل نقلیه سنگین در پایتخت
رییس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص تردد غیرمجاز وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری در ساعات غیرمجاز توضیح داد.
به گزارش مهر، سرهنگ محمد رازقی، رییس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص تردد غیرمجاز وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری در ساعات غیرمجاز اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین اعم از کامیونها و تریلرها ضمن اینکه میتواند برای شهروندان و سایر وسایل نقلیه ایجاد مزاحمت کنند، در بعضی مواقع سبب بروز ترافیکهای سنگین و انسداد معابر نیز میشوند. به همین دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین در طول روز (روزهای عادی و تعطیل) ممنوع است و تنها در ساعت 23:00 تا 05:00 صبح مجاز به تردد در شهر هستند.
رازقی ادامه داد: لازم به ذکر است که در بعضی مواقع به صورت اضطراری، وسایل نقلیه سنگین جهت تعمیرات، اتمام پروژه و … مجاز به تردد در سطح معابر شهری در طول روز از ساعت 09:00 تا 15:00 هستند که جهت انجام اینگونه ترددهای اضطراری باید از قبل مجوز لازم را گرفته باشند.
او به رانندگان وسایل نقلیه سنگین توصیه کرد: به هیچ عنوان در ساعات غیرمجاز در معابر شهری تردد نکنند چرا که علاوه بر اعمال قانون به دلیل تردد در ساعات غیرمجاز (۲۰ هزار تومان)، این رانندگان به دلیل ورود ممنوع ۹۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد. به عبارت دیگر با تردد در ساعات غیرمجاز ۱۱۰ هزار تومان مورد اعمال قانون قرار میگیرند، همچنین ممکن است به دلیل مزاحمتی که برای شهروندان به وجود آورند و به دلیل برهم زدن نظم ترافیکی با تشخیص همکاران ما در سطح شهر وسیله نقلیه آنها به پارکینگ منتقل شود.
شورا در یک طرفهشدن خیابان نجاتاللهی نقشی نداشت
سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درخصوص یک طرفه شدن خیابان نجاتاللهی گفت: نظر مسوولان شهرداری منطقه ۶ بر موفقیتآمیز بودن طرح است.
به گزارش ایلنا، حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه ویژه شورای شهر درباره آخرین وضعیت خیابان نجات اللهی بعد از یکطرفه شدن، در جمع خبرنگاران گفت: جلسه مشترکی بین اعضای کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و عمران با حضور مسوولان شهرداری منطقه ۶ و معاون ترافیک پلیس راهور و مشاوران و کارشناسان طرح برگزار شد.
نظری گفت: عموم نظرات و صحبتها در این جلسه پیرامون دغدغه و نگرانیها نسبت به یکطرفه شدن خیابان نجاتاللهی بود و نیز این فرضیه از سوی مخالفان مطرح بود که چرا این طرح بدون مصوب شدن در شورای شهر انجام گرفته است و در مقابل موافقان طرح اعتقاد داشتند که این موضوع طی دو کد پروژه در لایحه بودجه از سوی شورای شهر قید شده و این مساله به نوعی تصویب شورا را القا میکند. وی افزود: علاوه بر این موافقان طرح اذعان داشتند که این طرح در ماده گذرهای فرهنگی شهر تهران در برنامه سوم توسعه قید شده و همین مساله نیز مصداق دیگری بر تایید و تصویب شورا نسبت به این طرح است. نظری با تاکید بر این هیچکدام از کمیسیونهای شورا و اساسا شورای شهر نقشی در یک طرفه کردن خیابان نجاتاللهی ندارد و صرفا این اتفاق از جانب شهرداری و مسوولان شهرداری منطقه رخ داده است، گفت: لازم به ذکر است که پلیس راهور نیز به صورت مشروط با اجرای این طرح موافقت کرد که اگر این طرح بعد از مدت مشخصی مورد اعتراض شهروندان قرار نگرفته و مشکل ترافیکی ایجاد نکرد، ادامه پیدا کند. سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به اینکه آیا حاضرین در جلسه با اجرای این طرح موافق بودند، تصریح کرد: مسوولان شهرداری منطقه ۶ نظرشان بر این بود که اجرای طرح موفقیتآمیز بوده است، اما برخی دیگر از دوستان نیز نسبت به ادامه طرح سوالات و نظرات داشتند که قرار شد در جلسات آینده بیشتر به این موضوع پرداخته شود.
آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قرارداد تهیه طرح جامع شهرهای پردیس، اندیشه، کهریزک ، شاهد شهر، وحیدیه و فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۳۹۰۰ میلیون ریال منعقد و فرآیند انجام مطالعات آغاز شده است.
به گزارش فارس، شیدا آدا باقری اظهار کرد: قرارداد طرح بازنگری شهرهای باقرشهر، فیروزکوه، کیلان، آبسرد، شریف آباد و جواد آباد نیز در سال ۹۷ از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای ملی منعقد شده بود.
او با اشاره به طرح بازنگری طرح جامع شهر پردیس تصریح کرد: جلسه ای در خصوص الحاقات و بررسی مغایرتهای مربوط به مسکن مهر شهر پردیس در فازهای ۵ ، ۸،۹ ،۱۱ تشکیل و مقرر شد که در اسرع وقت مطالعات در این خصوص انجام و جهت ادامه روند تصویب به دبیرخانه کارگروه تخصصی امورزیربنایی و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ ارجاع شود.