اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۸۳

نشانه‌های خروج اقتصاد ایران از رکود ظاهر شد

تیمور رحمانی کارشناس اقتصادی از وجود نشانه‌هایی برای خروج اقتصاد ایران از سرازیری رکود خبر داد.

تیمور رحمانی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره پیش‌بینی بهبود رشد اقتصادی غیرنفتی در سال ۹۸ اظهار داشت: برخی از موارد که باعث کاهش رشد اقتصادی می‌شود، ناشی از محدودیت‌ها است و نمی‌توان تغییری در آن ایجاد کرد و عامل برون زایی است که قدرت مانور از سوی سیاست‌گذار وجود ندارد.

وی افزود: آن بخشی که سیاست‌گذار می‌تواند موثر باشد این است که به هر طریق ممکن بتواند ثبات را حفظ کند و اجازه ندهد تلاطم و بی‌ثباتی در اقتصاد کشور ایجاد شود. این خود عاملی برای جلوگیری از تعمیق وضعیت رکودی رشد اقتصادی و بهبود شرایط است.

این صاحب نظر اقتصادی، گفت: اگر بی‌ثباتی شدید ایجاد شود فعالان اقتصادی نمی‌توانند برنامه‌ریزی داشته باشند و ممکن است به دنبال تعطیلی کسب و کار خود باشند. با تمام این تفاسیر اصل موضوع ایجاد ثبات است که تاکنون با تمام فشارها قابل قبول بوده و ثبات توانسته در کشور حاکم شود. روند نزولی نرخ تورم در چندماه اخیر ادامه داشته و این نویدی است که عامل اصلی بی‌ثباتی یعنی نرخ تورم در حال کاهش است.

وی ادامه داد: البته اگر اجازه ندهیم که از ناحیه تداوم رشد بالای نقدینگی این وضعیت بازگردد، می‌توانیم امیدوار باشیم که به مرور بهبود در وضعیت رشد اقتصادی شروع شود که اگر با تحولاتی از بیرون همراه باشد بهتر خواهد بود و اگر تحولاتی هم در فضای بیرونی اقتصاد رخ ندهد مانع از تعمیق رکود خواهد بود.

این صاحب نظر اقتصادی اظهار داشت: هنوز آماری منتشر نشده و اطلاعی از آمار و ارقام رشد اقتصادی در دست نیست اما برخی نشانه‌ها حکایت از این دارد که در حال خروج از وضعیت سرازیری رکود هستیم.

وی ادامه داد: البته تنها نکته‌ای که شاید مشکل‌آفرین باشد و باعث شود از نظر عدد و رقم رشد اقتصادی ما وضعیت رو به بهبودی نداشته باشد، بخش نفت است که اجازه نمی‌دهد کل رشد اقتصادی ما عدد محسوسی باشد اما در کل سایر بخش‌های اقتصادی در حال بهبود هستند.

رفع تمامی نیازهای پرداختی روزمره با کیف پول کیپاد

 کیپاد یا همان کیف پول همراه پاسارگاد، خدمت جدیدی از بانک پاسارگاد است که توسط شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، با هدف ایجاد تحول در عرصه پرداخت‌های خُرد روزمره، از طریق تلفن‌همراه هوشمند عرضه شده است.

اپلیکیشن کیپاد، کیف پولی الکترونیکی بانک پاسارگاد است که قابلیت‌‌های متعددی را در حوزه پرداخت برای کاربران فراهم می‌کند. شما با نصب این اپلیکیشن و استفاده از آن، می‌توانید پرداختی امن، سریع و آسان را در حوزه‌های مختلف پذیرندگی کیپاد تجربه کنید. استفاده از اپلیکیشن کیپاد منحصر به مشتریان بانک پاسارگاد نبوده و همه افراد با داشتن کارت بانکی و رمز دوم (اینترنتی) از هر یک از بانک‌های سراسر کشور، می‌توانند از خدمات الکترونیک این اپلیکیشن بهره‌مند شوند.  توسعه این اپلیکیشن با رعایت آخرین استانداردهای بانکی و امنیتی انجام شده و واسط کاربری زیبا و سهولت انجام عملیات پرداخت از مزیت‌‌های کیپاد است که استفاده از آن را به تجربه‌‌ای منحصر به فرد برای کاربران بدل ساخته است.  در این اپلیکیشن علاوه بر خدمات معمول اپلیکیشن‌های پرداخت از جمله پرداخت قبض از طریق اسکن بارکد یا بوسیله شناسه، خرید بسته اینترنتی، شارژ مستقیم، نیکوکاری و خرید اشتراک و پخش آنلاین فیلم و سریال آیو، قابلیت‌های منحصر به فرد بسیاری وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:   با اجرای طرح ملی قبض سبز و جایگزین شدن قبض الکترونیکی به جای قبض کاغذی برق، اپلیکیشن کیپاد، جهت همراهی با این طرح، گزینه «قبض برق» را به نسخه جدید خود اضافه کرد. کاربران جهت رویت قبض برق خود، می‌توانند یک‌بار برای همیشه، شناسه قبض برق را در قسمت «قبض برق» وارد نموده و پس از آن به راحتی نسبت به پرداخت مبلغ آن اقدام کنند.  یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد اپلیکیشن کیپاد، انتقال موجودی کیف پول به حساب کاربر است. شما می‌توانید در صورت لزوم با مراجعه به قسمت انتقال حساب، مبلغ اعتبار کیف پول خود را از طریق کد شبا (ثبت شده در قسمت پروفایل)، به حساب بانکی خود انتقال دهید.  مالکان خودروهایی که قصد عبور از آزادراه‌های مجهز به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (تهران – ساوه)، (قزوین – زنجان)، (قزوین – رشت) و (کرج – قزوین) را دارند، می‌توانند با نصب اپلیکیشن کیپاد، ضمن ثبت شماره پلاک خودرو یا خودروهای خود و انتخاب آزادراه‌های عبوری، نسبت به پرداخت عوارض آزادراه‌ها اقدام کرده و با خیالی آسوده از گذرگاه‌های الکترونیکی عبور کنند. از آنجایی که در طول روز افراد زیادی جهت انجام امور روزمره خود نیاز به رفت و آمد در محدوده طرح ترافیک یا آلودگی هوا را دارند؛ اپلیکیشن کیپاد در نسخه جدید خود، امکان پرداخت بدهی عوارض طرح ترافیک را فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی با مراجعه به قسمت عوارض طرح ترافیک، پلاک خودروی خود را ثبت کرده و نسبت به استعلام و پرداخت بدهی خود اقدام کنید.  پرداخت از طریق کدQR، یکی دیگر از خدمات کیف پول همراه پاسارگاد است که با هدف حذف پول نقد در پرداخت‌های خرد روزمره، امکان خرید از فروشگاه‌های تحت پوشش یا پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی را فراهم کرده است.

 

ارسال نظر