اینترنت ۴۵ درصد شکایات را گرفت

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۰۹۲
اینترنت ۴۵ درصد شکایات را گرفت

طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌ شده در مهر امسال مربوط به اینترنت بوده است. به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان مهر ماه سال جاری را منتشر کرده است. گزارش‌های ارائه‌شده بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت‌‌شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه اقدام کنند. حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود. اما مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که بیش‌ترین شکایت مشترکین در مهرماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده که ۴۴.۹ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در مهرماه معادل ۹۷۰۹ مورد است که نسبت به شهریورماه سال جاری ۹.۴ درصد افزایش داشته است. ۵۸.۳ درصد کل شکایات در ماه مذکور از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است. شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت بیش‌ترین تعداد شکایات و سرویس ارزش افزوده، کم‌ترین شکایات را در طول دو ماه شهریور و مهر ماه سال جاری داشته است. شکایات مربوط به اینترنت، تلفن همراه، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده در ماه مهر نسبت به شهریور ماه افزایش و شکایات مربوط به تلفن ثابت و خدمات پستی در ماه مهر نسبت به ماه‌ شهریور کاهش داشته است. پیش از این مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره مصداق‌ شکایات ثبت‌شده گفته بود پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی؛ به ترتیب از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده است.