توییتر محتوای جعلی را برچسب می‌زند

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۰۲۲
توییتر محتوای جعلی را برچسب می‌زند

دیلی میل| با توجه به نزدیک‌تر شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، توییتر در بیانیه‌ای رسمی سیاست خود برای برچسب‌زنی یا حذف محتوای جعلی و گمراه‌کننده در پلتفرمش را اعلام کرد. به گزارش مهر، با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، توییتر پیام‌هایی که محتوای جعلی یا فریبکارانه دارند را با برچسب مخصوص مشخص می‌کند. این شبکه اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای برای نخستین‌بار سیاست رسمی این شرکت را اعلام کرد. البته توییتر از سال گذشته مشغول تنظیم این سیاست بوده است. بنا بر سیاست جدید، توییتر محتوای گمراه‌کننده که مضر باشد را حذف یا با برچسبی مشخص می‌کند. چنین محتوایی شامل تهدید امنیت جانی، آشوب‌های مدنی گسترده، جلوگیری از رای دادن افراد و ریسک‌های امنیت سایبری است. در بیانیه این شبکه اجتماعی آمده است: «گاهی اوقات هدف کاربران از انتشار محتوای جعلی و دستکاری‌شده فریب افراد نیست. اما این محتوا مضر است. ما توییت‌هایی که حاوی چنین محتوایی هستند را با برچسب مشخص می‌کنیم تا افراد از صحت اخبار و رسانه‌ها مطلع شوند.» توییتر برای حذف یا برچسب‌زنی محتوا چند عامل را در نظر می‌گیرد از جمله آنکه آیا محتوا طوری دستکاری شده که ترکیب، توالی، زمانبندی یا چارچوب آن تغییر کرده است یا خیر. البته این به معنای آن نیست که تمام محتوای دستکاری شده در توییتر حذف می‌شود بلکه هرگونه محتوای دستکاری‌شده که قصد فریب افراد را داشته باشد، در این شبکه ممنوع خواهد بود.

همچنین توییتر قوانین جدیدی را برای مدیریت محتوای چندرسانه‌ای مختلف وضع کرده و بر همین اساس انتشار ویدیوهای جعل عمیق را از طریق شبکه اجتماعی خود ممنوع کرده است. توییتر می‌گوید دیگر به هیچ‌وجه اجازه به اشتراک‌گذاری ویدیوهای جعل عمیق و دروغین را که با استفاده از هوش منصوعی تولید می‌شوند، نمی‌دهد. در این ویدیوها معمولا افراد مشهور مانند بازیگران و سیاستمداران در حال اظهارنظرهایی هستند که هرگز در عالم واقع انجام نداده‌اند. علاوه بر این توییتر پست‌های ارسالی همراه با ویدیوهای جعل عمیق را هم نشانه‌گذاری می‌کند تا دیگر کاربران بتوانند محتوای دروغ و واقعی را از یکدیگر متمایز کنند. این سخت‌گیری هم در مورد ویدیوهای جعل عمیق اعمال می‌شود و هم فایل‌های صوتی جعل عمیق را در بر می‌گیرد. قرار است بعد از به‌روزرسانی‌های فنی ضروری، اعمال این تغییرات از پنجم ماه مارس آغاز شود. همچنین به افرادی که بخواهند این نوع محتوا را بازنشر یا بازتوزیع کنند نیز هشدار داده می‌شود.