مغز اقتصادی چگونه تصمیم میگیرد؟
مدیریت، فرایند تصمیمگیری و بهکارگیری منابع مختلف برای دستیابی به اهداف گوناگون و نتیجهگیری است. تصمیم و انتخاب هر فرد، جهتدهنده و شکلدهنده موفقیت یا شکست او در زندگی است و تصمیمات اقتصادی نقش بسیار مهمی در نتایج و دستاوردها دارند. اما آنچه در شرایط امروز اندیشمندان و پژوهشگران را به خود مشغول کرده است، ریشهیابی تصمیمگیریها و تصمیمهاست و اینکه چه عوامل ناشناخته و نایافتهای سبب تصمیمگیری میشوند. اقتصاد رقابتی و بازاریابی آینده، نیازمند مزیتهای تازه بر اساس ایدهها وپدیدههای نوین و کشف نایافتههای گوناگون است. مولفان کتاب آذر محمدزاده و آناهیتا خرمی بنارکی «مغز اقتصادی چگونه تصمیم میگیرد؟» کوشیدهاند تا تصمیمگیری مدیران در امور مالی و تجاری را با عنوان امور مالی عصبـپایه یا نوروفاینانس معرفی کنند.