در شهر
شارژ ناوگان مترو اتوبوس با اوراق 1500 میلیارد تومانی
معاون حمل ونقل شهرداری تهران ضمن تشریح چگونگی انتشار 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت آن هم در پی جلسهای بامدادی گفت: هدفگذاری ما تا پایان سال افتتاح 12 ایستگاه مترو بود که با این منابع مالی قطعا محقق میشود.سید مناف هاشمی در گفتوگو با ایسنا، در مورد روند انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با بیان اینکه در قانون بودجه سالانه موضوع انتشار اوراق مشارکت برای شهرداریهای کشور هر ساله لحاظ میشود، گفت: شهرداریها نیز باید بتوانند این اوراق را جذب کنند اما عمدتا شهرداری به دلیل مشکلات مالی و بدهیهای بانکی کار سختی را برای وصول اوراق مشارکت در پیش دارد چراکه باید با سایر بانکها تسویه حساب کرده و بانک عامل پیدا کنند.وی با بیان اینکه در بند «ه» ماده یک، آیین نامه اجرایی قانون بودجه کل کشور، اعتبار۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشتیم که ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای خط ۳، ۶ و۷ متروی تهران در نظرگرفته شده بود، گفت: تا پایان سال گذشته به دلیل مسائل و مشکلات مختلف از جمله بدهیهای شهرداری، عدم پذیرش عاملیت توسط بانکها و... این اوراق جذب نشده بود که شرایط پایان سال و شیوع کرونا نیز مشکلات را پیچیدهتر کرد و عملا با تلاش وزیر کشور و شهردار تهران نهایتا تا ۳۱ تیرماه اوراق مشارکت سال ۹۸ تمدید شد و این تاریخ جدید به عنوان سال مالی برای انتشار اوراق مشارکت در نظر گرفته شد. وی افزود: در این چندماه تلاش کردیم تکلیف اوراق مشارکت سال ۹۷ با بانک آینده را نهایی کنیم که بخشی از وجوه به حساب واریز شده و الباقی نیز به حساب مان واریز خواهد شد و بیشتر از آن تلاش کردیم اوراق سال ۹۸ نسوزد و موفق شدیم این دو کار را که از افتخارات این دوره مدیریت شهری محسوب میشود را عملیاتی کنیم و ۹۱۰میلیارد تومان سال ۹۷ و ۱۵۰۰ میلیارد تومان سال ۹۸ زنده شد که این مبالغ حتما به شهرداری تهران برای توسعه مترو و اتوبوس کمک میکند و شک ندارم که ایستگاههای بیشتر در خط ۶ و ۷ با این منابع افتتاح میشود به گونهای که شاید بتوانیم بیشتر از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح کنیم.معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین در حوزه اتوبوس نیز در نظر داریم که ۱۰۰۰ اتوبوس ومینی بوس به ناوگان اضافه کنیم که کار سختی است اما اولین قرارداد را با ایران خودرو امضا کردیم که از همین منابع کمک خواهیم گرفت و در حوزه واگن سازی نیز تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر قرار داد ۶۳۰ واگنی که دولت از طرف چینی در حال پیگیری است ما نیز قرار داد داخلی با شرکت واگنسازی داشته باشیم که در سال جهش تولید، مبادا همکاران واگنسازی بیکار شوند و ۱۰۵ واگن تولید کنند که این سه هدف برای بهبود وضعیت تردد شهروندان تهرانی است.
شناسایی ۱۷۱۶ ملک ناایمن و ۲۷ مرکز درمانی پرخطر
شهردار منطقه ۱۲ از شناسایی ۲۷ مرکز درمانی پرخطر در این منطقه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷۱۶ ملک ناایمن در سطح این منطقه شناسایی شده است.علی محمد سعادتی در گفتوگو با ایسنا، درباره وضعیت ایمنی ساختمانهای منطقه ۱۲ با بیان اینکه بررسی وضعیت ایمنی ساختمانهای منطقه در قالب دو گروه املاک پر خطر و ناایمن با همکاری عوامل آتشنشانی صورت گرفته و این امر طی بازدیدهای مستمر کنترل و در حال بررسی است، گفت: ۱۷۱۶ ملک ناایمن در محدوده منطقه ۱۲ شناسایی شده که با توجه به اخطارهای صادر شده در چندین نوبت و پیگیریهای به عمل آمده از سال گذشته تا کنون، حدود ۱۵۰ ملک نسبت به شروع عملیات ایمن سازی در سطح منطقه اقدام کردهاند که از این میان بیش از ۱۰۰ ملک پیشرفت بالای ۷۰ درصد در اجرای عملیات ایمن سازی خود دارند.وی با بیان اینکه کمیته ایمنی منطقه با حضور عوامل آتش نشانی به صورت مستمر و ماهیانه برگزار میشود و وظیفه آنها بررسی املاک ناایمن شناسایی شده است، تصریح کرد: از سویی دیگر با توجه به شرایط ویژه محدوده بازار «کمیته ایمنی املاک بازار» نیز با حضور اعضای هیات امنای بازار به صورت مستمر برگزار میشود.سعادتی با تاکید بر اینکه عمده دلایل آتشسوزی در محدوده بازار، وضعیت نامناسب سیم کشی و ضعف کنتورهای برق املاک است، ادامه داد: با تلاش اعضای این کمیته تعداد ۱۳۶ سرای تجاری نسبت به اصلاح شبکه برق خود اقدام کردند که به عبارت سادهتر ۹۴۲۳ کنتور برق در سراهای بازار با تأییدیه اداره برق اصلاح شد. سعادتی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه ۲۷ مرکز درمانی در سطح منطقه ۱۲ به عنوان املاک پر خطر معرفی شده اند، در ماه جاری کارگروه نظارتی با حضور عوامل فنی و HSE مراکز درمانی، همکاران آتش نشانی، ستاد بحران و واحد HSE منطقه به منظور ممیزی مستمر مراکز درمانی تشکیل شد که امیدواریم با عملکرد این کارگروه، مراکز درمانی محدوده دارای شرایط مطلوبتری شوند. شهردار منطقه ۱۲ درباره برخی مشکلات خاص املاک این منطقه نیز افزود: ما در سطح منطقه ۱۲ شاهد فعالیت مشاغل پرخطر هستیم که در کنارآنها کارگاههای تولیدی و انبارهایشان قرار دارد که عمده این مشاغل نیز در بافت فرسوده هستند که احتمال بروز هرگونه حادثه بحرانی را افزایش میدهد و اصلاح این امر نیاز به همکاری همهجانبه نهادها از قبیل وزارتخانهها، هیاتهای امناء، اصناف، نهادهای قانونگذاری، نظارتی و البته شهروندان دارد.