بازاریابی پایداری
کمیته جهانی محیط زیست وتوسعه سازمان ملل متحد، «توسعه پایدار» را در برآورده کردن نیازهای امروز بدون به خطر انداختن برآورده ساختن نیازهای نسلهای آینده میداند و همبستگی وتعادلی پویا بین «محیط طبیعی، رفاه اجتماعی انسانها و فعالیتهای اقتصادی» را لازمه توسعه پایدار تعریف میکند. «بازاریابی پایداری» عبارت است از پاسخگویی مسوولانه، متعهدانه و بشردوستانه به نیازها ونیازمندان فعلی همراه با حفظ منابع وشرایط زیست محیطی برای پاسخگویی به نیازهای نسلهای آینده. رویکرد بازاریابی پایداری، پاسخگویی مشروط به نیازهای نسلهای فعلی و آینده است که شرط آن «تأمین، تولید، توزیع و مصرف» با رعایت عوامل اجتماعی، زیستمحیطی و اقتصادی است. کتاب «بازاریابی پایداری» کتابی است که مطالعه آن میتواند برای همه فعالان اقتصادی و کسب وکارهای گوناگون و نیز مدیران، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مفید و ارزشمند باشد. نویسندگان کتاب بازاریابی پایداری؛ یک دیدگاه جهانی، فرانک مارتین بلز و کن پیتی هستند و احمد روستا، ایمان موسویان و سعید عسکریماسوله آن را به فارسی ترجمه کردهاند.