ماجرای پیاده کردن دو مسافر از هواپیما در پرواز تهران به خرم‌آباد چه بود؟

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۴۸۳
ماجرای پیاده کردن دو مسافر از هواپیما در پرواز تهران به خرم‌آباد چه بود؟

پیاده کردن دو مسافر در پرواز امروز ایران‌ایر از تهران به خرم‌آباد با حاشیه‌هایی همراه بود. سخنگوی ایران‌ایر در واکنش به این اتفاق گفته پیاده کردن دو مسافر به خاطر محدودیت‌های هواپیمای آی‌تی‌آر در شرایط جوی صورت گرفته و دلیل دیگری نداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسام قربانعلی، سخنگوی ایران ایر، گفت: واحد بازرگانی ایران‌ایر طبق وزن و شرایط هواپیمای آی‌تی‌آر مسیر تهران-خرم‌آباد اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کند و مسافران هم بر همین اساس پای پرواز آماده می‌شوند اما به دلیل محدودیت های هواپیمای آی‌تی آر در شرایط جوی و براساس محاسبات  کامپیوتری خلبان مجبور به پیاده کردن دو تن از مسافران می شود.

به گفته سخنگوی ایران ایر با توجه شرایط جغرافیایی و اقلیمی فرودگاه خرم‌آباد در زمان نشستن در مقصد این محدویت ایجاد می‌شود. این محدودیت به گونه‌ای نیست که قابل پیش‌بینی باشد و صرفا تنها براساس شرایط جوی اقلیمی آن روز قابل محاسبه است.

او می گوید: بر اساس چارچوب ایمنی و شاخص های ایمنی در فرودگاه خرم آباد از جمله ارتفاعات فرودگاه، سمت و سرعت وزش باد و طبق محاسبات نرم‌افزاری هواپیما باید وزن هواپیما کاهش پیدا می‌کرد بنابراین متاسفانه خلبان مجبور به پیاده کردن تعدادی از مسافران از پای پرواز شد.

قربانعلی تاکید کرد: هواپیما اضافه وزن از لحاظ بار نداشت و از سوی دیگر  مسافر بدون بار و یا بار بدون مسافر در این شرایط معنی نداشت بنابراین اقدام به پیاده کردن تعدادی از مسافران کردیم که طبق ضوابط و قوانین و حقوق دستورالعمل مسافر تمامی خسارت و زیان وارد شده به مسافر پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر