ثبت ۱۷ هزار شکایت مربوط به ICT در یک ماه گذشته
در بازه زمانی یک ماه گذشته ۱۷ هزار و ۶۶۲ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۶۲ مورد آن (بیش از ۶۶ درصد) بررسی و خاتمه یافته است.
به گزارش ایرنا، سامانه ۱۹۵ با هدف ثبت و پاسخگویی به شکایات کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۱ راهاندازی شده است. تمامیکاربران سرویسهای ارتباطی، پستی و فناوری اطلاعات میتوانند با مراجعه به این سامانه شکایات خود را از اپراتورهای ارایهدهنده خدمات ثبت کنند.
تمامی شکایات ثبت شده در این سامانه بسته به نوع شکایت، در یک بازه زمانی مشخص از سوی اپراتورها بررسی و پاسخ داده میشود. بر اساس این گزارش، از ابتدای راهاندازی این سامانه تاکنون ۸۹۲ هزار و ۷۰۶ شکایت به ثبت رسیده است که از این تعداد به ۸۸۴ هزار و ۸۳۳ شکایت پاسخ داده شده و خاتمه یافتهاند. ۲۱ هزار و ۹۰۱ شکایت در سال جاری به ثبت رسیده که ۱۵ هزار و ۶۴۸ شکایت خاتمه یافته است. این آمار در یک ماه گذشته به این شکل بوده که تعداد کل شکایات ۱۷ هزار و ۶۶۲ شکایت بوده که از این تعداد به ۱۱ هزار و ۶۶۴ رسیدگی شده و آنها خاتمه یافتهاند. این آمار حکایت از این دارد که ۹۹.۱۲ درصد شکایاتی که از ابتدا تاکنون در این سامانه به ثبت رسیده، خاتمه یافته است.