توصیه‌نامه امریکا درخصوص پهپادهای ساخت ایران

۱۴۰۲/۰۳/۲۱ - ۰۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۷۹۲۱

وزارت امورخارجه، وزارت بازرگانی، وزارت دادگستری و خزانه‌داری امریکا به‌طور مشترک یک بیانیه به اصطلاح توصیه‌ای خطاب به جامعه بین‌الملل، بخش خصوصی و مردم منتشر کردند و در آن نسبت به خرید، توسعه و تکثیر هواپیماهای بدون سرنشین ایران هشدار دادند.

بنابر گزارش  وب سایت وزارت امورخارجه امریکا، این توصیه‌نامه با ادعای اینکه خرید، توسعه و تکثیر پهپادهای ایران خطری رو به گسترش برای امنیت و صلح بین‌الملل است به صنعت خصوصی مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین اطلاع می‌دهد که ایران به دنبال توسعه برنامه پهپادی خود و نهادهای دخیل در تهیه، تولید و تکثیر پهپادهای ایرانی است.

این توصیه‌نامه همچنین راهنمایی‌هایی را به صادرکنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و موسسات مالی در اجرای بررسی دقیق و کنترل‌های داخلی موثر به ویژه مرتبط با فعالیت‌های مرتبط با پهپاد ایران برای اطمینان از انطباق با الزامات قانونی قابل اجرا در کل زنجیره تامین و جلوگیری از مشارکت ناخواسته در برنامه‌های پهپادی ایران ارایه می‌کند. در این توصیه‌نامه با تاکید بر اینکه ایالات متحده متعهد به مقابله با برنامه پهپادی ایران است، آمده است که واشنگتن از طریق جلوگیری از سوء‌استفاده از سیستم مالی ایالات متحده و ایجاد اختلال در خرید قطعات خارجی در راستای این هدف تلاش خواهد کرد.

 

ارسال نظر