درخشش شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند دربیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۰۳:۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۸۵۶۹

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، تولید فنآورانه، مصرف بهینه» و با هدف معرفی دستآوردهای صنعت نفت در محل دایمی نمایشگاه‌های تهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه، امسال با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از جمله شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار شد. در این نمایشگاه، شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکتهای فعال پالایشی کشور در کنار دیگر شرکت‌های ملی، دستاوردها و محصولات خود را در غرفه شرکت در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار داد. از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در این نمایشگاه، برگزاری آیین رونمایی از کاتالیست ایرانی واحد RFCC شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند بود. در این مراسم که همزمان با سومین روز برگزاری این نمایشگاه در حاشیه نشست مهندس سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه برگزار شد، کاتالیست تولید شده توسط شرکت دانش‌بنیان شیمیایی بهداش رونمایی شد .

این کاتالیست از چند ماه گذشته وارد واحد RFCC پالایشگاه شده و استفاده عملیاتی از آن رسماً آغاز شده است.کیفیت کاتالیست ایرانی بومی‌سازی شده RFCC با کاتالیست اروپایی برابری می‌کند و خوشبختانه ریسک استفاده نخستین‌بار از این کاتالیست در واحدهای تولیدی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند نتایج بسیار خوب و موفقیت آمیزی را در پی داشته است. عملیات بارگیری و به کارگیری کاتالیست ایرانی به عنوان یک کار مشترک تیمی، بین شرکت نفت امام خمینی(ره) شازند و شرکت شیمیایی بهداش اجرایی شده و شرکت شیمیایی بهداش به عنوات تولید‌کننده این کاتالیست در همه مراحل اعم از بارگیری و به‌کارگیری همراه پالایشگاه بوده است .