هشدار وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در 12 استان‌

۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۰۲:۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۰۸۸۹۴

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا ‌یکشنبه چهارم تیر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ، در 12 استان پیش‌بینی می‌شود. از همین رو، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و شکستن درختان کهن‌سال نیز وجود دارد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: در 3 روز آینده در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، روز یکشنبه 4 تیر با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل خزر، در دامنه‌های البرز و استان‌های گلستان، مازندران و شرق گیلان، همچنین دامنه‌های جنوب البرز در استان‌های قزوین، سمنان، تهران و البرز رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: بعدازظهر چهارم تیر، وزش باد شدید و گردوخاک در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان افزود: از روز آینده تا دوشنبه 5 تیر در بخش‌هایی از جنوب غرب و شمال شرق کشور، همچنین شرق و مرکز کشور وزش باد افزایش می‌یابد؛ همچنین در زابل، شرق اصفهان و جنوب سمنان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید می‌شود.

 

ارسال نظر