بیشترین تلفات غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها است

۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ۰۲:۰۲:۱۳
کد خبر: ۲۰۹۶۸۸

تابستان هم همیشه خطرات خاص خود را دارد، از جمله اتفاقات تلخی که در این فصل رخ می‌دهد، بی‌احتیاطی افراد با شنا کردن در رودخانه‌ها و مناطق پر خطری است که در نهایت با افزایش آمار غرق شدگی به پایان می‌رسد. هر سال بارها و بارها در این مورد به مردم هشدار داده می‌شود، مسوولان مربوطه از آنها می‌خواهند که در رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که ایمنی ندارند شنا نکنند اما هر بار هم بی‌احتیاطی باعث از دست رفتن جان عده‌ای می‌شود که به این توصیه‌ها توجه نمی‌کنند. 

سازمان پزشکی قانونی با شروع فصل تابستان و روزهای گرم سال همچنین افزایش سفر و تمایل به شنا با ارایه آمارهایی درباره افزایش تلفات غرق شدگی در این فصل هشدار داد و اعلام کرد: بیشترین تلفات غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها است و دریاها در رتبه دوم این آمار قرار دارد.

از سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته هزار و ۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن همچنان رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. از کل تلفات غرق شدگی در سال گذشته، ۹۳۹ نفر مرد و ۲۱۳ نفر زن بودند در حالی که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در سال قبل از آن یکهزار و هشت نفر و تعداد زنان ۱۵۷ نفر بوده است. در سال ۱۴۰۱، بیشترین تلفات غرق‌شدگی به ترتیب در استان‌های مازندران با ۱۶۱، گیلان ۱۱۹، خوزستان ۹۸ و فارس با ۹۷ فوتی گزارش شده است. 

در سال گذشته یکهزار و ۱۵۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن همچنان رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱ از کل تلفات غرق شدگی، ۵۵۶ نفر در فصل تابستان جان خود را از دست داده‌اند که ۴۸.۳ درصد از تلفات غرق شدگی کل سال را در برمی‌گیرد همچنین در این سال بیشترین آمار غرق شدگی با ۲۶۹ نفر در مرداد و کمترین آن با ۳۲ نفر در بهمن ثبت شده است.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی، برخلاف تصور عموم، بیشترین تلفات غرق‌شدگی همواره مربوط به رودخانه‌ها است و دریاها در رتبه دوم این آمار قرار دارد. در سال گذشته، ۳۰۳ نفر (۲۶.۳ درصد از کل موارد) در رودخانه‌های کشور جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست دادند که این امر توجه و احتیاط بیشتر هموطنان را برای شنا و آب‌تنی در رودخانه‌ها می‌طلبد تا پس از این شاهد وقوع حوادث ناگوار در این موارد نباشیم. 

 

ارسال نظر