گمانه‌ها درباره سقوط بیت‌کوین شدت گرفت

۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۰۱:۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۱۱۴۳۹
گمانه‌ها درباره سقوط بیت‌کوین شدت گرفت

پس از یک دوره ثبات نسبی، به نظر می‌رسد که ارز دیجیتال برتر جهان، بیت‌کوین، برای حرکتی اساسی آماده است و البته این روند، نزولی خواهد بود؛ با وجود این ۷۰ درصد از معامله‌گران امریکایی ارزهای دیجیتال معتقدند تا پنج سال دیگر بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود می‌رسد.

تحلیلگران و معامله‌گران سراسر جهان چشمان خود را به صفحه نمایش دوخته‌اند زیرا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر سقوط بیت‌کوین تا ۱۹ هزار دلار وجود دارد. داده‌های بیت‌کوین نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر زیر مرز ۳۰ هزار دلار قفل و اکنون این سطح به‌ عنوان مقاومت روزانه ظاهر شده است. بیت‌کوین در ۲۲ جولای شاهد کاهش مختصری به ۲۹ هزار و ۶۴۰ دلار بود، قبل از اینکه به موقع برای بسته شدن روزانه بهبود یابد با این وجود، جامعه کریپتو همچنان نگران کاهش بیشتر است. روند فعلی قیمت بیت‌کوین زنگ خطر را به صدا درآورده، با کسب دیدگاه از تجزیه و تحلیل نمودار سه روزه، احتیاط و اهمیت توجه به سطوح کلیدی در صورت سقوط بیشتر توصیه می‌شود. نبراسکا گونر، معامله‌گر و تحلیلگر رمزارزها، روند نزولی در آینده نزدیک را برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کند.

گونر با اشاره به اینکه بیت‌کوین به زیر محدوده کم خود در ماه گذشته سقوط کرده است، اذعان می‌کند که افت ارزش بیت‌کوین محتمل به نظر می‌رسد. از آنجایی که ارزش بیت‌کوین به‌طور نامطمئنی در نوسان است، انتظار می‌رود نوسانات دوباره در بازار ظاهر شود با این حال، تحلیلگران در مورد اینکه آیا بیت‌کوین از وضعیت فعلی خود خارج می‌شود یا برای آزمایش سطوح از اوایل سال به نزول ادامه می‌دهد، اختلاف نظر دارند. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در هفته آینده حرکتی قابل توجه در عملکرد بیت‌کوین رخ دهد که نشان‌دهنده یک نقطه تصمیم‌گیری مهم برای محدوده قیمتی کم اخیر است. دیگران این سناریو را ساده می‌کنند و می‌گویند که آنها انتظار حرکتی بزرگ از بیت‌کوین را در هفته آینده دارند. 

   تلاش نمایندگان امریکا برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال 

در این میان تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا طرحی را ویژه قانون‌گذاری فضای ارزهای دیجیتال این کشور ارایه کرده‌اند. این طرح ۲۱۲ صفحه‌ای که «قانون نوآوری و فناوری‌های مالی در قرن بیست‌ویکم» نام دارد، شامل تعاریفی جدید برای قانون‌گذاری این حوزه و همین طور معافیت‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال است و علاوه‌بر این، مسیر کلی ثبت و دریافت مجوز برای صرافی‌های ارز دیجیتال از کمیسیون بورس و کمیسیون معاملات آتی کالا را ترسیم می‌کند.

با وجود این، نمایندگان دموکرات امریکا معتقدند که مجلس به‌جای قانون‌گذاری بازار ارز دیجیتال باید به موضوعات مهم‌تری توجه کند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۱۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال ۲۴ میلیارد دلار است که ۴.۹۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۳۶ میلیارد دلار است که ۹.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۰.۷۴ میلیارد دلار است که ۸۶.۴۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. 

   سرمایه‌گذاران بلندمدت، ۷۵درصد  عرضه در گردش را در اختیار دارند

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین، آدرس‌هایی که حداقل ۱۵۵ روز سکه‌ها را نگه می‌دارند، اکنون ۷۵درصد از عرضه در گردش معادل ۱۹.۴۳۷میلیون بیت کوین را در اختیار دارند. طبق این داده‌ها، موجودی این کیف پول‌ها با افزایش 882/62 بیت کوین (۱.۸۳میلیارد دلار) در این ماه، از رکود ۱۴.۴۸میلیونی در ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) عبور کرده و به عدد ۱۴.۵۲میلیون بیت کوین رسیده است.

گلس‌نود خاطرنشان کرد که این رشد نشان‌دهنده ترجیح سرمایه‌گذاران بالغ به هولد‌کردن در برابر پویایی بازار است. در این میان به‌تازگی خبر انتقال ۳۱میلیون دلار بیت کوین از یک کیف پول پس از ۱۱ سال منتشر شد. طبق گزارش لوک‌آن‌چین، یک کیف پول با موجودی بیش از 037/1 بیت کوین به ارزش حدود ۳۱میلیون دلار، کل موجودی خود را پس پس از ۱۱ سال منتقل کرده است. به گفته این پلتفرم، این نهنگ دارایی خود را در ۱۱ آوریل ۲۰۱۲ (۲۳ فروردین ۱۳۹۱) به دست آورده است، زمانی که قیمت بیت کوین تنها ۴.۲۹ دلار بود. این بدان معناست که مجموع این 037/1 بیت کوین در آن زمان حدود 108/5 دلار ارزش داشته‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا این تراکنش‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال ارسال شده است یا اینکه یکی از کیف پول‌هایی است در اختیار وزارت دادگستری ایالات متحده قرار دارد.

   معامله‌گران امریکایی‌  به آینده بیت‌‌‌کوین امیدوار هستند

با وجود این و طبق نظرسنجی اخیر، ۷۰ درصد از معامله‌گران امریکایی ارزهای دیجیتال معتقدند تا پنج سال دیگر بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود می‌رسد. بر اساس نظرسنجی اخیر انجام شده توسط CryptoVantage، نزدیک به ۷۰ درصد امریکایی‌ها احساس می‌کنند که بیت‌کوین طی پنج سال آینده به بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹ هزار دلار باز خواهد گشت. این نظرسنجی از شهروندانی که قبلاً ارزهای دیجیتال را معامله کرده بودند انجام شده است. وقتی دقیق‌تر به این نظرسنجی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حدود ۲۳ درصد معتقد بودند که بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۴ به قیمت ۶۹ هزار دلاری خود می‌رسد و ۴۷ درصد نیز تا پنج‌سال آینده این اتفاق را می‌دیدند.

۱۴ درصد پیش‌بینی خاصی نداشتند و گفتند به‌دلیل ماهیت بازار نمی‌توانند پیش‌بینی داشته باشند. ۸ درصد معتقد بودند که تا بعد از سال ۲۰۳۰ رسیدن به این قیمت طول خواهد کشید و ۸ درصد دیگر نیز به‌طور کلی هیچ‌وقت را نمی‌دیدند که بیت‌کوین بتواند به بالاترین قیمت خود برسد. همچنین تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید احتمالا قیمت بیت‌کوین در نیم‌سال دوم ۲۰۲۳ کاهش می‌یابد. مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کلان بلومبرگ اینتلیجنس هشدار می‌دهد که بیت کوین (BTC) ممکن است تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ با چالش‌های بزرگی روبرو شود.

مک گلون به ۶۰ هزار دنبال‌کننده خود در توییتر می‌گوید که توقف اخیر بیت کوین در حدود سطح قیمت ۳۰ هزار دلار ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شرایط اقتصادی نامطلوبی برای صنعت ارز دیجیتال در راه است. مک‌گلون می‌گوید که بیت‌کوین نسبت به پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است و قبل از اینکه بتواند رشد بیشتری کند احتمالاً ابتدا قیمتش کاهش می‌یابد. وی پیش‌بینی می‌کند که در نیمه دوم سال، بیت کوین به‌دلیل رویدادهای ناشی از کاهش تورم قیمتش کمتر می‌شود.

 

ارسال نظر