از وعده بیت‌کوین ۲۵۰ هزار دلاری تا افزایش احساسات منفی نسبت به‌ بازار

۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۰۲:۳۶:۰۴
کد خبر: ۲۱۵۶۳۳
از وعده بیت‌کوین ۲۵۰ هزار دلاری تا افزایش احساسات منفی نسبت به‌ بازار

به اعتقاد کارشناسان ارزهای دیجیتال، چندین دلیل قانع‌کننده وجود دارد که باور کنیم بیت‌کوین می‌تواند طی ۲۴ ماه آینده به ارزش ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر برسد؛ در این میان جیسون پیزینو، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز خوش‌بینانه خود را در مورد مسیر بیت کوین به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که بیت‌کوین در مراحل اولیه یک بازار صعودی است؛ با وجود این جریان خروجی از محصولات قابل معامله در مبادلات ارز دیجیتال (ETP) طی ۹ هفته گذشته به ۴۵۵ میلیون دلار رسیده است که نشان‌دهنده احساسات منفی نسبت به ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال پس از دوره‌ای کشمکش اکنون در سکون به سر می‌برند و بیت‌کوین بار دیگر به ۲۷ هزار دلار رسیده است. بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات غریبه نیست، اما به اعتقاد کارشناسان ارزهای دیجیتال، چندین دلیل قانع‌کننده وجود دارد که باور کنیم بیت‌کوین می‌تواند طی ۲۴ ماه آینده به ارزش ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر برسد.‌ یکی از عوامل محرک، راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک است که می‌تواند حدود پنج میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

بلک راک برای تسهیل این معامله باید مقدار قابل توجهی بیت‌کوین به دست آورد. فشار خرید تقریبا یک میلیارد دلاری، قیمت بیت‌کوین را حدود ۱۰ درصد افزایش داده است بنابراین، بلک راک به تنهایی می‌تواند دارایی را به حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار برساند. هنگامی که این صندوق راه‌اندازی شد، توجه رسانه‌ها به آن جلب خواهد شد در نتیجه تبلیغات گسترده‌ای به وجود خواهد آمد که احتمالا مورد انتظارترین صندوق خواهد بود و تبلیغات گسترده‌ای را از بازار سهام به همراه خواهد داشت و باعث افزایش بیشتر قیمت بیت‌کوین می‌شود. هجوم توجه می‌تواند به راحتی به بیت‌کوین کمک کند تا به بالاترین رکورد قبلی خود برسد.

    هاوینگ بیت‌کوین در راه است

رویداد نصف شدن بیت‌کوین نیز وجود دارد. رویداد نصف شدن به‌طور سنتی پاداش بلاک را برای ماینرها به نصف کاهش می‌دهد و برای حفظ سودآوری، قیمت دارایی معمولا افزایش می‌یابد. به‌طور محافظه‌کارانه، این رویداد به تنهایی می‌تواند قیمت بیت‌کوین را دو برابر کند و آن را به حدود ۱۴۰ هزار دلار برساند. در این زمان، بیت‌کوین شتاب قابل توجهی خواهد داشت و می‌توان موج جدیدی از سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز و نهادی را انتظار داشت. با توجه به این الگو، این رویداد به راحتی می‌تواند قیمت دارایی را دو برابر دیگر افزایش دهد و حدود ۳۰۰ هزار دلار برساند. مدل سهام به جریان، اوج قیمت بیت‌کوین را حدود ۳۶۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌کند که اعتبار بیشتری به موارد ذکر شده می‌دهد.

با ترکیب همه این عوامل، به نظر می‌رسد که بازار صعودی بیت‌کوین به طرز چشمگیری بازگردد. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود و در حال حاضر ۴۸.۹۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۸ درصد افزایش داشته است. مارک یوسکو، بنیانگذار Morgan Creek Capital در مصاحبه‌ای جدید می‌گوید که بیت‌کوین پس از فرآیند هاوینگ، تمایل دارد یک صفر به قیمت خود اضافه کند. هاوینگ بیت‌کوین هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و چرخه بعدی برای آپریل ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

به گفته یوسکو، ETF بیت‌کوین باید تا پایان سال ۲۰۲۳ یا آغاز سال ۲۰۲۴ تایید شوند، که راه را برای «هجوم بزرگ »

 سرمایه هموار می‌کند. یوسکو می‌گوید که معتقد است ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه می‌تواند به محض تأیید ETF اسپات بیت‌کوین به سمت آن سرازیر شود. مدیر اجرایی Morgan Creek Capital خاطرنشان می‌کند که میزان جریان سرمایه مورد انتظار می‌تواند قیمت بیت کوین را به‌شدت افزایش دهد.

    در حال حاضر بیت‌کوین  و  اتر رشد ملایمی را نشان می‌دهند

انحلال قراردادهای آتی کریپتو به کمترین میزان خود از اواسط آگوست یعنی ۴۸ میلیون دلار رسید. در همین حال، سود باز که به تعداد قراردادهای آتی اشاره دارد، چهار درصد رشد کرد که نشان از کاهش جو بازار دارد. در میان توکن‌های اصلی، تون کوین (TON) طی روز گذشته افت یک درصدی را تجربه کرد. این کاهش، احتمالا به دلیل افزایش ۴۰ درصدی معاملات در هفته گذشته پس از اعلام تلگرام مبنی بر ادغام یک برنامه مبتنی بر تون کوین در پلتفرم خود است.

با این حال، محیط کریپتو ممکن است در روزهای آینده با تصمیمات کلیدی در بازارهای سنتی با تلاطم مواجه شود. سایمون پیترز، تحلیلگر بازار در پلتفرم سرمایه‌گذاری eToro گفت: «بازارها ممکن است در چند روز آینده با نگرانی حرکت کنند زیرا ما منتظر انتشار داده‌های اصلی از بریتانیا و ایالات‌متحده هستیم و بانک‌های مرکزی هر دو کشور تصمیمات جدید نرخ را در اواخر این هفته اعلام خواهند کرد.» پیترز همچنین خاطرنشان کرد که با وجود کاهش نرخ تورم در هر دو اقتصاد، نشانه‌هایی وجود دارد که این عقب‌نشینی ممکن است هنوز به‌طور کامل احساس نشود. وی افزود که مانند سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر، دارایی‌های کریپتو نسبت به انتظارات نرخ حساس هستند و هرگونه سخت‌تر شدن موارد می‌تواند احساسات سرمایه‌گذاران را کاهش دهد. 

   چشم‌انداز روشنی برای بیت‌کوین وجود دارد

در این میان جیسون پیزینو، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز خوش‌بینانه خود را در مورد مسیر بیت کوین به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که بیت‌کوین در مراحل اولیه یک بازار صعودی است. در یک ویدیوی یوتیوب، پیزینو به ۳۰۰ هزار مشترک کانال خود گفت که بازار نشانه‌هایی از قدرت و پتانسیل رشد را نشان می‌دهد. پیزینو معتقد بود که بیت‌کوین در حال آماده شدن برای یک روند صعودی قابل توجه است. به گفته پیزینو، اگر بیت کوین از سطح کلیدی ۲۸۵۰۰ دلار عبور کند، چرخه بازار صعودی را قانع‌کننده‌تر می‌کند. همچین جان بولینگر می‌گوید بیت‌کوین نشانه‌هایی از صعود را نمایش می‌دهد. جان بولینگر که به دلیل توسعه ترند لاین‌های مخصوص خود مشهور است، در توییتر به بحث در مورد حرکت اخیر قیمت بیت‌کوین پرداخت.

بولینگر در توییتی نوشت که وضعیت کنونی بیت‌کوین براساس تحلیل‌های شخصی او یک روند صعودی بالقوه را نشان می‌دهد، اما او همچنان نسبت به آن محتاط است. داده‌های CoinGecko نشان داد که قیمت بیت کوین به ۲۷ هزار دلار رسید و تسلط آن بر بازار روز دوشنبه از آستانه ۵۰ درصد عبور کرد. این نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در پویایی بازار است، به خصوص که بسیاری از آلتکوین‌ها یا راکد هستند یا ارزششان کاهش یافته است. در عین حال داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که مجموع آدرس کیف پول‌هایی با موجودی بیت کوین ۰.۰۱ بیت کوین یا کمتر به حدود ۳۷میلیون آدرس، بالاترین سطح خود رسیده است.

این روند نشان می‌دهد که این گروه از سرمایه‌گذاران خرد علی‌رغم اندازه دارایی‌هایشان، به‌طور پیوسته حضور خود را در بازار بیت کوین افزایش می‌دهند. انباشت مداوم توسط این گروه بر تمرکز ساختار مالکیت بیت کوین تأکید دارد، نگرانی‌ای که اغلب در جامعه ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود. لازم به ذکر است که اکوسیستم بیت کوین مانند گذشته، تحت سلطه گروهی کوچک‌تر و احتمالاً ثروتمندتر از سرمایه‌گذاران است. به نظر می‌رسد که سرازیرشدن سرمایه‌گذاران کوچک در بازار به توزیع بیت‌کوین کمک می‌کند و به‌طور بالقوه تمرکز این دارایی را در طول زمان کاهش خواهد داد.

    جریان خروجی از محصولات قابل معامله  در مبادلات ارز دیجیتال (ETP)  به ۴۵۵ میلیون دلار رسید

هرچند بر اساس گزارش مدیر دارایی کوین‌شر، جریان خروجی از محصولات قابل معامله در مبادلات ارز دیجیتال (ETP) طی ۹ هفته گذشته به ۴۵۵ میلیون دلار رسیده است. جریان خروجی عموماً نشان‌دهنده احساسات منفی نسبت به ارزهای دیجیتال است.

کوین‌شر همچنین داده‌هایی را در مورد منشأ منطقه‌ای خروجی ETP ارزهای دیجیتال ارایه کرد. ایالات متحده ۷۷ درصد از خروجی‌ها را تشکیل داده که آلمان، کانادا و سوئد نیز درصد قابل توجهی از خروجی‌ها را ایجاد کردند. در مقابل، طبق گزارش‌ها، غول فین‌تک چینی Ant Group با فروش ۱۰۰ میلیون دلار سهام خود در A&T Capital، در بحبوحه تلاطم بازار و افزایش تمرکز بر هوش مصنوعی، از بازار ارزهای دیجیتال خارج می‌شود.

شرکت A&T Capital در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد و در شرکت‌های ارز دیجیتال مختلف از جمله Matrixport و ConsenSys سرمایه‌گذاری کرد. حال با خروج سرمایه‌گذار اصلی خود، Ant Group، مشخص نیست که آیا A&T Capital تعطیل می‌شود یا به دنبال سرمایه‌گذاری جدید خواهد بود. این حرکت در بحبوحه کاهش سرمایه‌های مخاطره‌آمیز در حوزه ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد. بلومبرگ گزارش می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در ماه گذشته به پایین‌ترین حد برای ارزهای دیجیتال رسید.

 

ارسال نظر