اعلام قیمت جدید مرغ

۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۲۵۷

علی ابراهیمی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ تا ۵۶ هزار تومان است که با نرخ تمام شده ۴ تا ۸ هزار تومان اختلاف دارد. مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس جوجه‌ریزی ۱۳۶ میلیون قطعه، ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی ابراهیمی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ تا ۵۶ هزار تومان است که با نرخ تمام شده ۴ تا ۸ هزار تومان اختلاف دارد. به گفته او، براساس جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۶ میلیون قطعه ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که در فصل تابستان به‌دلیل گرمای هوا و کمبود کنجاله سویا، مرغ با وزن سبک‌تری تولید شد. ابراهیمی ادامه داد: در شرایط کنونی مرغ‌هایی که وارد بازار می‌شوند، مربوط به جوجه‌ریزی مرداد است که به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان با وزن سبک‌تری عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: بنابر آمار در شهریور ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت که در نهایت به دلیل مازاد تولید پشتیبانی امور دام باید اقدام به خرید و جمع‌آوری مرغ از سطح بازار کند، در غیر این صورت زیان مرغداران ادامه خواهد داشت. او گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خرید مرغ از مرغدار توسط پشتیبانی امور دام باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا قیمت مرغ در بازار کاهش نیابد. 

 

ارسال نظر