برگزاري آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده» در تابستان

۱۴۰۳/۰۴/۱۷ - ۰۱:۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۱۶۰۵۴
برگزاري آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده» در تابستان

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده» در تابستان ۱۴۰۳ به‌صورت استاني در سراسر كشور برگزار مي‌شود گفت: انتخاب تعداد مدرسان در هر استان بسته به تعداد متقاضيان و نياز استان است اين در حالي است كه هر استان آزمون را به صورت جداگانه و در زمان‌هاي متفاوت برگزار مي‌كند.

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده» در تابستان ۱۴۰۳ به‌صورت استاني در سراسر كشور برگزار مي‌شود گفت: انتخاب تعداد مدرسان در هر استان بسته به تعداد متقاضيان و نياز استان است اين در حالي است كه هر استان آزمون را به صورت جداگانه و در زمان‌هاي متفاوت برگزار مي‌كند. عاطفه سادات مدبرنژاد با بيان اينكه شرايط متقاضيان در آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده در دو بخش عمومي و اختصاصي بررسي مي‌شود گفت: در شرايط عمومي مواردي چون‌ مستخدم بازنشسته (رسمي‌، آزمايشي، قطعي و پيماني‌) يا شاغل آموزش و پرورش، دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي (صرفا اساتيد)، دارا بودن حداقل مدرك كارشناسي ارشد يا معادل حوزوي‌، داشتن حداقل ۳۰ سال سن، برخورداري از سلامت جسم و روان و داشتن قدرت بيان، نداشتن سابقه محكوميت قضايي، تاهل و ... شامل مي‌شود. او با بيان اينكه در شرايط اختصاصي، متقاضيان بايد داراي يكي از رشته‌هاي اعلام شده در دستورالعمل ارسالي باشند افزود: گواهينامه‌ها براساس رشته و تخصص با قيد حوزه فعاليت تخصصي براي پذيرفته‌شدگان صادر خواهد شد و كساني كه در آزمون قبول شوند به مرحله مصاحبه راه يافته و در صورت قبولي در مصاحبه نيز بايد در دوره‌هاي دانش‌افزايي شركت كنند.

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه كساني كه موفق به اخذ گواهينامه مدرسي شوند به عنوان مدرس در دوره‌هاي آموزش خانواده حضور پيدا مي‌كنند ادامه داد: زمان برگزاري آزمون در استان‌هاي مختلف، متفاوت است و متقاضيان براي هر استان بايد به اداره انجمن اوليا و مربيان همان استان مراجعه كنند. پس از موفقيت در آزمون و مصاحبه، افراد داراي گواهينامه مدرسي براي مدت زماني موقت ‌عضوي از انجمن اولياء و مربيان آموزش‌وپرورش مي‌شوند و تدريس يك يا تعدادي از موضوعات تخصصي خانواده در جهت آموزش والدين دانش‌آموزان را برعهده مي‌گيرند. مدبرنژاد با بيان اينكه آغاز رسمي آزمون از دو هفته پيش در اصفهان آغاز شده و فردا در استان مركزي برگزار مي‌شود گفت: به مرور در همه ۳۲ استان‌ آزمون برگزار مي‌شود و نهايتا تا مردادماه همه استان‌ها موظف هستند آزمون را برگزار كنند. او با بيان اينكه ثبت‌نام داراي شرايط عمومي و اختصاصي است افزود: در شرايط عمومي سن، تاهل، عدم سوءپيشينه و... و در شرايط تخصصي رشته‌هاي خاصي كه مرتبط با دوره‌هاي آموزش خانواده است ملاك ثبت‌نام به حساب مي‌آيد كه حتما بايد تحصيلات افراد كارشناسي‌ارشد يا دكتري در رشته‌هاي موردنياز باشد. مدبرنژاد اظهاركرد: اين افراد براي سال تحصيلي جديد بايد آزمون و مصاحبه‌ آنها انجام شود و در نهايت دوره دانش‌افزايي را گذرانده و از مهرماه به مدارس معرفي شوند.

ارسال نظر