لحظه‌شماری برای هاوینگ بیت‌کوین

۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ۰۰:۳۳:۳۹
کد خبر: ۲۱۷۴۹۵

با وجود اینکه در این مدت بیت‌کوین سنگر ۲۷ هزار دلار را از دست داده است، اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای رویداد هاوینگ بیت‌کوین در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لحظه‌شماری می‌کنند. اتفاقی که در طی آن عرضه بیت‌کوین محدود می‌شود و براساس همان قانون قدیمی عرضه و تقاضا، زمانی که عرضه محدود می‌شود اما تقاضا برای آن همچنان وجود دارد، قیمت رشد می‌کند.

با وجود اینکه در این مدت بیت‌کوین سنگر ۲۷ هزار دلار را از دست داده است، اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای رویداد هاوینگ بیت‌کوین در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لحظه‌شماری می‌کنند. اتفاقی که در طی آن عرضه بیت‌کوین محدود می‌شود و براساس همان قانون قدیمی عرضه و تقاضا، زمانی که عرضه محدود می‌شود اما تقاضا برای آن همچنان وجود دارد، قیمت رشد می‌کند.

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت تا ۲۶ هزار و ۶۵۰ دلار پایین آمد؛ اگرچه پس از آن توانست خود را بازیابی کند و بار دیگر به 26 هزار و 900 دلار برسد؛ هرچند هنوز نتوانسته سطح 27 هزار دلار را پس بگیرد. این کمترین قیمت بیت‌کوین در هفت روز قبلی است و سردمدار بازار ارز دیجیتال بعد دو هفته تا نیمه کانال ۲۶ هزار دلار پایین آمده. در این مدت بیت‌کوین سنگر ۲۷ هزار دلار را از دست داده است و همزمان اتریوم در جایگاه هزار و ۵۵۵ دلار متوقف شده است. روند کسل‌کننده بازار به‌شکلی بوده که دوج‌کوین با بازدهی مثبت ۱.۵ درصد بهترین عملکرد روزانه را بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر دنیا داشته و قیمت سولانا و ترون حدود نیم درصد آب رفته است.

آدرس‌های خرده‌فروشی بیت‌کوین با جهش ۱۰ بیت‌کوین به اوج‌های هرگز دیده نشده، رسیده است. کریپتو اعلام کرد به گفته شرکت تحلیلی سنتیمنت، تعداد آدرس‌هایی که حداقل ۱۰ بیت‌کوین دارند، از رکورد قبلی ثبت شده در سال ۲۰۱۹ فراتر رفتند. در مجموع ۱۵۷ هزار و ۴۰۰ کیف پول نشان‌دهنده یک مجموعه بالای جدید در تعداد آدرس‌های خرده‌فروشی بیت‌کوین با بیش از ۱۰ بیت‌کوین مشاهده می‌شود.

این شرکت اشاره کرد که افزایش تاریخی کیف پول‌های کوسه و نهنگ با حداقل ۱۰ بیت‌کوین از سال ۲۰۲۲ وجود داشته است. این معیار کلیدی زنجیره‌ای در ۲۰ ماه گذشته شاهد رشد پایدار بوده است که احتمالا نشان‌دهنده انباشت بیت‌کوین ثابت توسط آدرس‌های خرده‌فروشی است. در حال حاضر ۱۵۷ هزار و ۴۰۰ کیف پول با بیش از ۱۰ بیت‌کوین وجود دارد که نسبت به فوریه ۲۰۲۲ تقریبا ۸.۱۲ درصد افزایش داشته است.شرکت مذکور بیان کرد که در ۲۰ ماه گذشته از زمان شروع این انباشت کیف پول‌های بزرگ جدید، ۱۱ هزار و ۸۰۶ آدرس دیگر به آستانه نگهداری بیش از ۱۰ بیت‌کوین رسیده‌اند. علیرغم نوسانات قیمت، انباشت خرده‌فروشی با افزایش تعداد آدرس‌ها با یک یا حتی ۱۰ بیت‌کوین در طول سال‌ها ثابت باقی مانده است با این حال، رشد تعداد آدرس‌هایی با موجودی ۱۰ بیت‌کوین یا بیشتر لزوما نشان‌دهنده افزایش مشارکت بازار نیست به این دلیل که این موجودی‌های کوچک می‌توانند بقایای تراکنش‌های بزرگ یا دارایی‌های یک‌بار مصرف کاربر باشند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۰ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۹.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۸ درصد کاهش داشته است.

  احساسات ضد و نقیض از آینده بیت‌کوین

در این میان جیم کرامر، شخصیت تلویزیونی و مشاور مالی که اغلب اشتباه می‌کند، زمانی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه را بررسی می‌کرد، اعلام کرد که به‌نظر او بیت‌کوین قرار است به‌شدت ریزش کند. او در جریان برنامه CNBC گفت: «من نمی‌توانم در چیزی سرمایه‌گذاری کنم که در شرف سقوطی بزرگ بوده و آن آقای بیت‌کوین است.» نظرات کرامر در مورد «آقای بیت‌کوین» می‌تواند اشاره‌ای به محاکمه جنایی سام بنکمن-فرید باشد که در حال حاضر در نیویورک اتفاق می‌افتد. با وجود این، یکی از تحلیل‌گران محبوب می‌گوید بیت‌کوین بزودی به بالاترین سقف خود باز می‌گردد. پیش‌بینی‌های اخیر یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال حاکی از آن است که بیت‌کوین برای یک رالی قابل توجه آماده است، در کنار آن چین‌لینک و Avalanche نیز نشانه‌های صعودی را نشان می‌دهند.

استراتژیست ارزهای دیجیتال معروف به Altcoin Sherpa پیش بینی صعود بیت‌کوین را می‌کند و می‌گوید که بیت‌کوین به اوج رکورد خود یعنی حدود ۶۹۰۰۰ دلار بازگردد. این تحلیل‌گر به ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده خود اعلام داشت که در کنار بیت‌کوین، چین‌لینک و Avalanche نیز آماده یک صعود قوی می‌شوند. همچنین جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور امریکایی معتقد است که دوران طولانی سلطنت دلار امریکا رو به پایان است. راجرز در مصاحبه‌ای جدید با کانال یوتیوب Nomad Capitalist می‌گوید دوران شکوفایی پول امریکا رو به افول بوده و به پایان پادشاهی آن نزدیک می‌شویم. به گفته راجرز، یکی از ارزهایی که ممکن است جای دلار امریکا را بگیرد، یوان چین است، اما او خاطرنشان می‌کند که کنترل سرمایه محدود‌کننده چین مانع از صعود یوان به بالاترین سطح می‌شود. «من دارای مقدار زیادی دلار امریکا هستم، اما می‌دانم که دوران دلار امریکا در حال پایان است. هیچ ارزی برای همیشه در اوج باقی نماند، دلار امریکا بیش از ۱۰۰-۱۵۰ سال است که ارز برتر است و این نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.»

    قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ  به ۱۳۷ هزار دلار می‌رسد؟

با وجود این اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای رویداد هاوینگ بیت‌کوین در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لحظه‌شماری می‌کنند. اتفاقی که در طی آن عرضه بیت‌کوین محدود می‌شود و براساس همان قانون قدیمی عرضه و تقاضا، زمانی که عرضه محدود می‌شود اما تقاضا برای آن همچنان وجود دارد، قیمت رشد می‌کند. هر چرخه بیت‌کوین با هاوینگ جدید شروع می‌شود و تا هاوینگ بعدی ادامه دارد. بررسی تاریخی چرخه‌های چهار ساله بیت‌کوین به ما نشان می‌دهد که پادشاه کریپتو به چرخه‌های خود بسیار وفادار بوده است و معمولا در طول هر چرخه رفتاری مشابه را ثبت می‌کند. همین مساله باعث شده است تا تحلیلگران پیش‌بینی بهتری از آینده بیت‌کوین ارایه دهند. بررسی داده‌های آنچین و احساسات بازار نشان می‌دهد که امیدها برای شروع حرکت صعودی افزایش پیدا کرده است. اگر قیمت ۱۵ هزار دلاری بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) را کف قیمت در نظر بگیریم، سقف قیمت بیت‌کوین کجاست؟ به گفته اکانت تویتتری Washigorir که به تحلیل دنیای کریپتو مشغول است، قیمت بیت‌کوین چند ماه بعد از هاوینگ و در حوالی آگوست ۲۰۲۴ (مرداد ۱۴۰۳) احتمالا به ۱۳۷۰۰۰ دلار خواهد رسید.

   پیش‌بینی مدیرعامل بایننس  از قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ

موضوع قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ ذهن همه سرمایه‌گذاران و تریدرها را به خود مشغول کرده است. چانگ پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس نیز اخیرا به توضیح دیدگاه خود درباره سقف قیمت بیت‌کوین پرداخته است. او معتقد است که تا یک سال پس هاوینگ نباید منتظر رکوردشکنی قیمت بیت‌کوین باشیم. ژائو گفت که بعد از هاوینگ، بیت‌کوین فورا تحت تاثیر یک جهش قیمتی قرار نمی‌گیرد و این باعث نگرانی مردم می‌شود. در لینک زیر می‌توانید متن کامل اظهارنظر مدیرعامل صرافی بایننس را مطالعه کنید. آرتور هیز بنیان‌گذار صرافی بیتمکس (BitMEX) با نگاهی خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین دو سال بعد از هاوینگ در محدوده ۷۵۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار معامله خواهد شد. او معتقد است که افزایش بدهی دولت امریکا، افزایش تورم، سیستم‌های بانکی ورشکسته و وقدامات فدرال رزرو از جمله مواردی هستید که می‌توانند جهش قیمتی بیت‌کوین را تسریع کنند. هیز توضیح می‌دهد که اقتصاد جهانی در آستانه ورود به یک بحران مالی عظیم است و همین مساله می‌تواند انفجار قیمتی در بیت‌کوین را رقم بزند و قیمت را به یک میلیون دلار برساند. 

 

ارسال نظر