نشست مديران ارشد شركت ملي گاز و همراه اول با موضوع هوشمندسازي

۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - ۰۲:۳۳:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۱۹۲

مديران ارشد شركت ملي گاز ايران صبح امروز طي بازديدي از مركز مانيتورينگ پيشرفته عمليات شبكه همراه اول، در نشستي با مديران اپراتور اول تلفن همراه به بحث و تبادل‌نظر درباره زيرساخت و الزامات هوشمندسازي در صنايع مختلف از جمله صنعت انرژي پرداختند.  به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، صبح امروز 24 آبان 1402 هياتي متشكل از مديران ارشد شركت ملي گاز ايران طي نشستي با مديران ارشد سازماني و فني و توسعه شبكه همراه اول در برج همراه، بر سر مقولات هوشمندسازي و آخرين روندهاي جهاني بحث و تبادل نظر كردند.

مديران ارشد شركت ملي گاز ايران صبح امروز طي بازديدي از مركز مانيتورينگ پيشرفته عمليات شبكه همراه اول، در نشستي با مديران اپراتور اول تلفن همراه به بحث و تبادل‌نظر درباره زيرساخت و الزامات هوشمندسازي در صنايع مختلف از جمله صنعت انرژي پرداختند.  به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، صبح امروز 24 آبان 1402 هياتي متشكل از مديران ارشد شركت ملي گاز ايران طي نشستي با مديران ارشد سازماني و فني و توسعه شبكه همراه اول در برج همراه، بر سر مقولات هوشمندسازي و آخرين روندهاي جهاني بحث و تبادل نظر كردند. با توجه به اهميت مقوله هوشمندسازي در نظر مديران شركت ملي گاز ايران و پيشگامي همراه اول در حوزه هوشمندسازي ورتيكال‌هاي مختلف از جمله انرژي، رويكرد گفت‌وگوهاي دوجانبه بر سر هوشمندسازي در صنعت گاز با تكيه بر ظرفيت‌هاي فناورانه بود. در اين راستا حميد بهروزي، قائم مقام همراه اول طي سخناني با اشاره به حدود 70 ميليون مشترك فعال در شبكه‌اي با بيش از 30000 سايت ارتباطي در كشور به بيان جايگاه اپراتور اول تلفن همراه پرداخت و گفت: با تكيه بر وسعت شبكه‌اي كه همراه اول دارد، به سمت توسعه سرويس‌هاي ديجيتال بومي رفتيم و اقدام به ارايه خدمات جديدي به مشتركان تلفن همراه كرديم. وي افزود: نمونه بارز اين سرويس‌ها، پلتفرم «شاد» بود كه در دوران شيوع كرونا به سرعت توسعه يافت و به واسطه آن فرآيند تحصيل دانش‌آموزان يك روز هم با وقفه مواجه نشد. اين پلتفرم جزو يكي از بزرگ‌ترين دستاوردها در حوزه ديجيتال است كه شاهد لاگين روزانه بيش از 10 ميليون اشتراك رأس ساعت مشخصي بوديم و زيرساخت‌هاي اين بستر تحمل اين‌بار ترافيكي را داشت. بهروزي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به عقد قرارداد با سه شركت توليدكننده داخلي آنتن نيز اشاره كرد و گفت: براي جلوگيري از خروج ارز و حمايت از توليدكنندگان داخلي، طي دو سال اخير به اين سمت رفتيم و بالغ بر 1100 ميليارد تومان در اين زمينه سرمايه‌گذاري كرديم. قائم مقام همراه اول ضمن اشاره به پروژه‌هاي هوشمندسازي قبلي اپراتور اول تلفن همراه، عنوان كرد: رويكرد بيشتر پروژه‌ها مخصوصا پروژه فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گيري و مديريت انرژي) در حوزه انرژي، بر «اتصال» صرف بوده در حالي كه براي هوشمندسازي و اقداماتي نظير مديريت مصرف در نقاط اوج، نياز به تحليل داده‌ها و ارايه مدل‌هايي براي مديريت هوشمند هستيم و در اين زمينه پيشنهاداتي را براي كارفرمايان داريم. وي با تأكيد بر اينكه بايد فراتر از اتصال رفت، تصريح كرد: آمادگي كامل داريم شركت ملي گاز را در مسير هوشمندسازي تا نقطه مطلوب كمك كنيم. در ادامه اين نشست، مديران ارشد سازماني همراه اول به تشريح مگاپروژه‌هاي اين اپراتور در حوزه‌هاي «انرژي»، «شهر هوشمند»، «لجستيك و حمل و نقل»، «سلامت»، «كشاورزي» و «سبك زندگي» پرداختند كه برخي دستاوردهاي آنها را در قالب هوشمندسازي مديريت مصرف انرژي آب، برق و گاز با تجهيزات هوشمند، لجستيك، مانيتورينگ كانتينري، خودروي متصل، اپراتوري سلامت، مراكز خريد هوشمند، هوشمندسازي المان‌هاي سايت‌هاي همراه اول (از جمله كنتور هوشمند برق) و گردشگري شاهد هستيم. همچنين فناوري NB-IoT كه راهكاري امن و پايدارتر مبتني بر شبكه‌هاي نسل چهارم است، در اين نشست ارايه شد.  فناوري مذكور، امكان افزايش پوشش، افزايش ظرفيت و كاهش مصرف باتري در ارتباط ماشين به ماشين را فراهم كرده و به عنوان يك راهكار در سطح وسيع توسط اغلب اپراتورهاي بين‌المللي مورد استقبال قرار گرفته و در صنايع مختلفي نظير انرژي، شهر و خانه هوشمند و كشاورزي قابل استفاده است. گفتني است در جريان اين نشست، مديران شركت ملي گاز از «مركز مانيتورينگ پيشرفته عمليات شبكه همراه اول» نيز بازديد كردند. اين مركز، وظيفه مديريت مركزي و يكپارچه، نظارت بي‌وقفه بر عملكرد و كارايي المان‌ها و واحدهاي شبكه و ارايه گزارشات آماري و اطلاعات تحليلي را برعهده دارد. در دل اين مركز مانيتورينگ يكپارچه، مركز مجزاي ديگري با داشبوردي لحظه‌اي براي مواقع ضروري و حساس تعبيه شده تا در مواقع بحراني بتواند پايداري شبكه را حفظ كند.

ارسال نظر