اختلالهاي بدون توضيح؛ آيا بايد منتظر تكرار قطعي و كندي اينترنت باشيم؟
روز گذشته و با بروز اختلال و قطعي در اينترنت كشور بار ديگر اين سوال مطرح شد كه چرا شركت ارتباطات زيرساخت هنگام بروز اختلال غيرمترقبه در شبكه ارتباطي، اطلاعرساني به موقع ندارد و معمولا با تاخير و پس از حل شدن مشكل، صرفا بروز اختلال را تاييد و از كاربران عذرخواهي ميكند. به گزارش ايسنا، شبكه اينترنت در كشور به ويژه در بخش اينترنت ثابت، صبح روز گذشته و به صورت مقطعي با اختلال رو به رو شد.
روز گذشته و با بروز اختلال و قطعي در اينترنت كشور بار ديگر اين سوال مطرح شد كه چرا شركت ارتباطات زيرساخت هنگام بروز اختلال غيرمترقبه در شبكه ارتباطي، اطلاعرساني به موقع ندارد و معمولا با تاخير و پس از حل شدن مشكل، صرفا بروز اختلال را تاييد و از كاربران عذرخواهي ميكند. به گزارش ايسنا، شبكه اينترنت در كشور به ويژه در بخش اينترنت ثابت، صبح روز گذشته و به صورت مقطعي با اختلال رو به رو شد. پس از اعلام و گزارش بروز اين مشكل از سوي كاربران و رسانهها، پس از پيگيريهاي خبرنگاران از شركت ارتباطات زيرساخت كشور، ابتدا هيچ توضيح رسمي درباره علت اين اختلال ارايه نشد و تنها روابط عمومي شركت مربوطه ضمن تاييد اين اختلال، به صورت غيررسمي اعلام كرد كه به زودي علت را اعلام ميكنند. در همين راستا يكي از موسسات پايش وضعيت اينترنت جهاني بهنام «نت بلاكس» در صفحه مجازي خود در شبكه X از اين اختلال اينترنت در بخشهايي از ايران خبر داد كه بر اساس آن، اينترنت ايران براي زمان كوتاهي با اختلال شديد روبرو شده بود و به ۵۷ درصد سطح عادي كاهش يافته بود. پس از گذشت ساعاتي، با وجود ادامه شكايت كاربران و فعالان حوزه اينترنتي از افت كيفيت اينترنت، شركت ارتباطات زيرساخت درباره اين اختلال كه موجب قطع دسترسيها شده بود، توضيح كوتاهي را با تاخير ارايه داد كه البته دليل اصلي آن دقيقا توضيح داده نشده است.