الزام ۳۰ شركت منتخب براي برگزاري كنفرانس

۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۳:۴۳:۱۲
کد خبر: ۳۰۱۷۷۸

محمد خليل‌زاده، كارشناس مسوول اداره نظارت بر ناشران گروه معدني و صنعتي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بحث برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران در سازمان بورس و اوراق بهادار كه در سال‌هاي اخير مطرح بود و در كميته‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت، در ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در اطلاعيه‌اي به ۳۰ شركت منتخب بازار سرمايه بر ضرورت برگزاري كنفرانس پس از انتشار صورت‌هاي مالي مياندوره‌اي ۶ ماهه تاكيد شد.

محمد خليل‌زاده، كارشناس مسوول اداره نظارت بر ناشران گروه معدني و صنعتي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بحث برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران در سازمان بورس و اوراق بهادار كه در سال‌هاي اخير مطرح بود و در كميته‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت، در ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در اطلاعيه‌اي به ۳۰ شركت منتخب بازار سرمايه بر ضرورت برگزاري كنفرانس پس از انتشار صورت‌هاي مالي مياندوره‌اي ۶ ماهه تاكيد شد. او با تاكيد براينكه برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران در راستاي رعايت اصول حاكميت شركتي است، گفت: با رويه‌ فعلي برگزاري مجامع عمومي شركت‌ها، انتظار سهامداران براي طرح سوالات، ابهامات و انتقادات بر عملكرد مديران شركت‌ها زمان‌بر شده است كه با برگزاري كنفرانس، دغدغه سهامداران در اين خصوص رفع خواهد شد. كارشناس مسوول اداره نظارت بر ناشران گروه معدني و صنعتي سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح كرد: برگزاري اين كنفرانس با هدف ايفاي بهتر وظيفه مباشرت مديريت و بهبود نظام پاسخگويي است چرا كه دراين صورت به ارتباط دو طرفه و چهره به چهره بين سهامداران با ناشران منجر خواهد شد. خليل‌زاده در ادامه گفت: برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران، عدم تقارن اطلاعاتي بين سهامداران و مديران را تقليل خواهد داد و ارتباط كلامي موجب درك بهتر سهامداران از مواضع مديران مي‌شود.
او در خصوص اعلام زمان برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران توسط ناشران، تصريح كرد: مطابق اعلام اطلاعيه قرار است شركت‌ها حداكثر ظرف يك هفته پس از انتشار صورت‌هاي مالي حسابرسي شده شش ماهه خود كنفرانس را برگزار كنند، در همين راستا ناشر مي‌بايست حداقل دو روز پيش از برگزاري كنفرانس اطلاعات مربوط به زمان و آدرس سايت را در سامانه كدال اطلاع‌رساني كند. كارشناس مسوول اداره نظارت بر ناشران گروه معدني و صنعتي سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص زيرساخت‌هاي الكترونيكي برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران توسط ناشران، اظهار كرد: در اطلاعيه‌اي كه به ۳۰ ناشر بورسي ارسال شد نسبت به فراهم‌سازي بسترهاي مناسب براي ارايه خدمات الكترونيكي مناسب نكات لازم بيان شده است. خليل‌زاده در ادامه با بيان اينكه در اين كنفرانس حضور مديرعامل و حداقل يكي از اعضاي هيات‌مديره به منظور پاسخگويي به سوالات الزامي است، گفت: همچنين خلاصه موضوعات مطرح شده سوالات و پاسخ‌ها مي‌بايست به منظور ارتقاي سطح شفافيت حداكثر ظرف مدت دو روز كاري پس از برگزاري كنفرانس در سامانه كدال درج شود. كارشناس مسوول اداره نظارت بر ناشران گروه معدني و صنعتي سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص نظارت سازمان بورس بر روند برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران توسط ناشران، گفت: به منظور نظارت بر حسن اجراي كنفرانس، نماينده معاونت ناشران شركت بورس تهران و فرابورس در كنفرانس شركت خواهند كرد. خليل‌زاده در پايان درباره اسامي ۳۰ ناشري كه اطلاعيه برگزاري كنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مديران را دريافت كردند، بيان كرد: در اين رابطه مي‌توان به شركت‌هايي چون فولاد مباركه اصفهان، ملي صنايع مس ايران، گل گهر، پالايش نفت اصفهان، سر.‌توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه، چادرملو، بانك ملت، پالايش نفت بندرعباس، پتروشيمي نوري، پتروشيمي مارون، پالايش نفت تهران، پتروشيمي پارس، بانك پاسارگاد، پتروشيمي بوعلي سينا، ايران خودرو، پتروشيمي جم، فولاد خوزستان، مخابرات‌ايران، بانك تجارت، مبين انرژي خليج فارس، سايپا، سر. مالي سپهر صادرات، جهان فولاد سيرجان، پتروشيمي تندگويان، پلي پروپيلن جم، فجر انرژي خليج فارس، فولاد آلياژي ايران، فروشگاه‌هاي افق كوروش، صنايع پتروشيمي كرمانشاه و پتروشيمي زاگرس اشاره كرد.

ارسال نظر