هواوي تاييد كرد حداقل با چهار خودروساز سنتي در چين براي طراحي برندهاي جديد خودرو، همكاري ميكند. به گزارش ايسنا، غول مخابرات و تلفن هوشمند چيني هواوي، فروش فناوري خود در بازار رقابتي خودروي برقي را دو برابر كرده است. اين شركت تاكيد كرده كه خودرويي توليد نميكند. در عوض، قطعات فناوري مانند سيستم عامل «هارموني او اس» و محصولات دستيار راننده را ميفروشد يا با خودروسازان براي توليد برندهاي جديد خودروي برقي همكاري ميكند. هواوي پس از انتشار خبر جوينت ونچر جديد اين شركت با شركت چانگان اتومبيل، روز سهشنبه تاييد كرد حداقل با چهار خودروساز سنتي در چين روي برندهاي جديد خودروي برقي همكاري ميكند. چانگان و هواوي پيش از اين براي برند خودروي برقي Avatr كه در سال ۲۰۱۸ با شركت باطري خودروي برقي «كانتامپورري آمپركس تكنولوژي» ايجاد شد، همكاري داشتهاند. شاسي بلند و سدان اين برند، هر كدام به قيمت معادل ۴۲ هزار دلار فروخته ميشود. هواوي همچنين با شركت چري در زمينه برند خودروي برقي Luxeed كه جزييات سدان اس ۷ خود را روز سهشنبه منتشر كرد، همكاري دارد. ريچارد يو، مدير كسب و كار مصرفكننده و خودروي هواوي گفت: همكاري مشابهي هم با شركت بايك موتور و JAC Motor در جريان است. تو لي، موسس شركت مشاوره «سينو اتو اينسايتس» در پكن، در اين باره گفت: خودروسازان چيني كه محصولاتشان، فناوري لازم براي رقابت را ندارند، از استفاده از فناوري هواوي براي پر كردن خلاهاي موجود، بسيار خوشحال هستند. هنوز خيلي زود است كه بدانيم راهكارهاي فناوري هواوي، تا چه حد نسبت به رقيبانش خوب است اما هواوي، مانند بسياري از شركتهاي فناوري ديگر، اين فرصت را مشاهده كرده و به دنبال آن رفته است. شركت تنسنت كه مالك اپليكيشن شبكه اجتماعي ويچت است، ادعا كرده است كه فناوري خودرو را به بيام دبليو و برخي ديگر از خودروسازان عرضه ميكند. شركت سازنده تلفن هوشمند و لوازم خانگي شيائومي قصد دارد يك خودرو را در نيمه اول سال آينده عرضه كند. اين شركت در اواخر اكتبر، يك سيستم عامل جديد به نام HyperOS را معرفي كرد. درآمد هواوي از كسب و كار مصرفكننده خود از زماني كه امريكا، اين شركت را در ليست سياه قرار داد و خريد از تامينكنندگان امريكايي را براي اين شركت محدود كرد، به نصف كاهش يافت. اين محدوديتها شامل ممنوعيت دسترسي مجاز به جديدترين نسخه سيستم عامل اندرويد گوگل است. هواوي بيكار ننشست و سيستم عامل خود به نام «هارموني او اس» را منتشر كرد. در نيمه اول سال، درآمد هواوي از بخش مصرفكننده، ۱۰۳.۵ ميليارد يوان (۱۴.۲۷ ميليارد دلار) بود و در مقابل، راهكارهاي هوشمند خودرويي اين شركت كه محصولات آن شامل فناوري براي خودروهاي انرژي جديد است، درآمدي معادل يك ميليارد يوان داشت. ساير درآمدهاي مربوط به خودرو در بخشهاي ديگر كسب و كار اين شركت قرار گرفته است. مدير كسب و كار مصرفكننده و خودروي هواوي گفت: اين شركت با خودروسازان به سه طريق همكاري دارد: به عنوان تامينكننده قطعات عمل ميكند. مجموعه محصولات فناوري خودرو به نام «هواوي اينسايد» را ميفروشد و كنترل بيشتري در خصوص طراحي، فروش و بازاريابي خودروي «هواوي اينسايد» برعهده ميگيرد در حالي كه خودروساز، خودرو را توليد ميكند. هواوي در اواخر سال ۲۰۲۱، برند خودروهاي Aito را معرفي كرد كه توسط شركت سرس ساخته شده است. اين خودروها كه اغلب در بسياري از فروشگاههاي تلفنهاي هوشمند هواوي در سراسر چين به نمايش گذاشته ميشوند، محبوبيت بيشتري پيدا كردهاند. اين شركت مدعي شده كه تاكنون بيش از ۱۲۰ هزار دستگاه از مدل ام ۵ را تحويل مشتريان داده است.