دولت كه بازار ارز را مهار كرد، حالا براي مهار گراني مسكن اقدام كند

۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۷:۲۷
کد خبر: ۳۰۲۰۹۴

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملكرد دولت در بازار طلا و ارز خطاب به دولتمران گفت: شما كه نشان داديد مي‌توانيد گره‌هاي بزرگي را در كشور باز كنيد، در بازار كالاها و گراني آنها، به‌ويژه گراني مسكن بيش از پيش اقدامات خود را اجرايي كنيد .

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملكرد دولت در بازار طلا و ارز خطاب به دولتمران گفت: شما كه نشان داديد مي‌توانيد گره‌هاي بزرگي را در كشور باز كنيد، در بازار كالاها و گراني آنها، به‌ويژه گراني مسكن بيش از پيش اقدامات خود را اجرايي كنيد .
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علي‌اكبري در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با بيان اينكه تهديدزدايي حداكثري، از اركان بسيج است، اظهار كرد: اين ركن اول بسيج است و ركن دوم بسيج ايجاد حداكثر ظرفيت براي زندگي بهتر و پيشرفت كشور است. بسيج از يكسو در برابر دشمنان و تهديداتش ايستاده و از سوي ديگر در مخاطرات طبيعي و امدادرساني يا در فعاليت‌هاي علمي به دور از منت خود را خادم ملت مي‌داند بدون اينكه براي اين موضوعات خط‌كشي داشته باشد يا به مذهب و قوميت نگاه كند.
وي افزود: بسيج يك فرهنگ است و در دل سازمان جا نمي‌شود. فرهنگ بسيج زمان نمي‌شناسد و فرازمان است. شهيد مدرس يك بسيجي مثال‌زدني است كه در برابر تهديد و تطميع ايستاد. اميدوارم اين روحيه شهيد مدرس در مجلس و مجلس‌نشينان ما هم وجود داشته باشد. ميرزا كوچك‌خان هم يك بسيجي بود و با تفكر بسيجي عمل كرد.
امام جمعه موقت تهران يادآور شد: در جنگ ۴۸ روزه هم انديشه بسيجي خود را نشان داد و مقاومت امروز فلسطين هم نتيجه همين تفكر بسيجي پيش‌برنده است. بسيج هم فراتر از زمان است و هم فراتر از سازمان‌هاست. علي‌اكبري ادامه داد: گرچه سازمان بسيج در اين زمينه پرچمدار و پيشتاز است اما هر نهادي كه رايحه تفكر بسيجي و زيست مومنانه در آن جريان داشته باشد، نيروي مقتدر بسيجي است. همچون ارتش كه هم در گذشته چهره‌هايي مثل شهيد صياد شيرازي داشته است و هم امروز فرماندهان آن مصداق بسيجي هستند.
وي تاكيد كرد: هركسي كه براي تحقق ايران قوي در مجموعه‌هاي علمي تلاش مي‌كند هم بسيجي است. دولت و شخص رييس‌جمهوري هم كه حال او حال خدمت است بسيجي است. دولت خدمات بزرگ براي مردم فراهم مي‌كند و نمونه آن متروي پرند بود. دولت خدمت‌رساني را تسريع كرده است و به دور از حاشيه‌ها كار خود را در اين زمينه پيش ‌مي‌برد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه از دولت انتظارات ديگري هم وجود دارد، خطاب به دولتمردان، گفت: شما كه نشان داديد مي‌توانيد گره‌هاي بزرگي را در كشور باز كنيد - از جمله بازار طلا و ارز را با كنترل و نظارت تا حد زيادي مهار كنيد - در بازار كالاها و گراني آنها، به‌ويژه گراني مسكن بيش از پيش اقدامات خود را اجرايي كنيد تا روزهاي بهتري براي معيشت مردم پديد‌ آيد.
حاج‌علي‌اكبري يادآور شد: اميدواريم مجلس هم بتواند در مدت باقي‌مانده از عمر خدمت خود با تصويب لوايح، كمك‌هاي بيشتري به معيشت مردم بكند و قوه قضاييه هم كارگشايي بيشتري در امور مردم فراهم كند. حل‌المسائل همه مشكلات كشور بسيج است.
وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نمازجمعه با اشاره به وضعيت جنگ غزه، اظهار كرد: عمليات توفان الأقصي آغاز امريكازدايي است و اين مهم‌ترين دستاورد اين عمليات است كه نه فقط براي مسلمانان يا براي فلسطينيان يا منطقه كه براي كل جهانيان بود و يك سيلي محكم به چهره سياه امريكا نواخته شد.
امام جمعه موقت تهران يادآور شد: از يك طرف هم خود عمليات‌ توفان الأقصي معجزه‌گون است و هم از سوي ديگر شاهد سبعيت از رژيم صهيونيستي هستيم كه همه مرزها را شكسته است و در عين حال مقاومت مردم غزه را شاهديم كه نمي‌دانيم با چه واژه‌اي مي‌توان آن را توصيف و از آن تقدير كرد.
حاج‌علي‌اكبري تاكيد كرد: در جريان اين جنگ شاهد حضور هماهنگ شبكه مقاومت در كنار مردم فلسطين از يمن قهرمان تا حزب‌الله سلحشور لبنان و حشدالشعبي عراق و مقاومت سوريه گرفته تا ايران بوديم كه مثل كوه پشت اين محور مقاومت ايستاده و همه را به شگفتي آورده است.
وي ادامه داد: در جريان اين جنگ هم نصاب بي‌شرمي و بي‌حيايي و البته تروريست بودن امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها در اين جنگ ارتقا پيدا كرد. هم نصاب بي‌غيرتي مقامات برخي كشورهاي مسلمان هم كه حتي حاضر به قطع روابط با رژيم صهيونيستي نشدند و در اجلاس‌ها به زحمت شركت كردند ارتقا يافت.
امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: بايد گفت نصاب بي‌خاصيتي برخي سازمان‌هاي بين‌المللي هم در اين جنگ خود را نشان داد كه هيچ كارآيي در جلوگيري از جنايت جنگي رژيم صهيونيستي ندارند، در عين حال پوشالي‌بودن اقتدار و ضعف دروني رژيم صهيونيستي هم ارتقا پيدا كرد و همه جهانيان شاهد آن بودند.
حاج‌علي‌اكبري تاكيد كرد: اين رژيم به خيال خود بر كوچ‌دادن مردم غزه، نابودي حماس و بازگشت اسرا از طريق حمله نظامي و نه مذاكره تاكيد داشت، اما ديديم كه هيچ‌كدام از اهدافش محقق نشد و بعد از مذاكره با حماس تبادل اسرا انجام شد.

ارسال نظر