معاون اول رييس‌جمهور مطرح كرد

تاكيد بر تداوم حمايت از توليد داخل و نظارت بر قيمت كاغذ در بازار

۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - ۰۱:۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۷۳۲

جلسه کارگروه کاغذ و نشر پیش از ظهر روز - سه‌شنبه - به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار و بر تداوم حمایت‌های موجود و برنامه‌ریزی برای تکمیل برخی کارخانجات نیمه تمام تولید کاغذ تاکید شد.

جلسه كارگروه كاغذ و نشر پيش از ظهر روز - سه‌شنبه - به رياست معاون اول رييس‌جمهور برگزار و بر تداوم حمايت‌هاي موجود و برنامه‌ريزي براي تكميل برخي كارخانجات نيمه تمام توليد كاغذ تاكيد شد.
محمد مخبر در اين جلسه با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي تامين كاغذ مورد نياز كتاب‌هاي درسي با استفاده از ظرفيت داخلي، از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در جهت خودكفايي كاغذ مورد نياز آموزش و پرورش قدرداني كرد.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم تداوم در حمايت از توليد داخل و كارخانجات فعلي و لزوم توجه به پايداري بودجه بخش كاغذ در لايحه بودجه سال ۱۴۰۳، از مسوولان ذيربط خواست نظارتي جدي بر قيمت كاغذ در بازار داشته باشند.
در اين جلسه كه وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، صنعت، معدن و تجارت، رييس كل بانك مركزي، مديران عامل بانك‌هاي ملي و تجارت و نمايندگان دستگاه‌هاي مربوطه نيز حضور داشتند، گزارشي از روند پيشرفت و اجراي مصوبات جلسه قبل در راستاي ساماندهي كاغذ و نشر ارايه شد.
همچنين در اين جلسه با توجه به متوسط سرانه ۳,۵ كيلوگرم مصرف كاغذ در ايران و ضرورت خودكفايي در كل بازار كاغذ، برنامه‌ريزي لازم براي تكميل برخي از كارخانجات نيمه تمام با استفاده از ضايعات نيشكر و تبديل آنها به كاغذ صورت پذيرفت و مقرر شد با حمايت بانك مركزي و بانك‌هاي ملي و صادرات و نيز شركت توسعه نيشكر بتوان طرف دو سال آينده آنها را به بهره‌برداري رساند.

ارسال نظر