بارش باران و برف در برخي استان‌ها

۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۰۱:۳۷:۴۵
کد خبر: ۳۰۴۰۲۹
بارش باران و برف در برخي استان‌ها

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشي به شمال غرب كشور، از بارش باران و برف در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و غرب زنجان، كردستان و كرمانشاه خبر داد. صادق ضياييان با اشاره به وضعيت جوي استان‌هاي كشور، اظهار كرد: از روز شنبه ۱۶ دي‌ گستره بارندگي همراه با وزش باد و كاهش نسبي دما كل نوار شمالي را در بر مي‌گيرد.

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشي به شمال غرب كشور، از بارش باران و برف در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و غرب زنجان، كردستان و كرمانشاه خبر داد. صادق ضياييان با اشاره به وضعيت جوي استان‌هاي كشور، اظهار كرد: از روز شنبه ۱۶ دي‌ گستره بارندگي همراه با وزش باد و كاهش نسبي دما كل نوار شمالي را در بر مي‌گيرد. در نيمه شرقي استان آذربايجان شرقي، زنجان، اردبيل، سواحل شمالي و در ارتفاعات البرز مقدار بارش قابل توجه است و همچنين در دامنه‌هاي زاگرس مركزي واقع در غرب كشور، مناطقي از مركز و شرق كشور نيز ابرناكي و بارش پراكنده رخ مي‌دهد. در روز يكشنبه، ۱۷ دي‌ گستره فعاليت سامانه در نيمه شرقي كشور است كه سبب بارش باران و برف و وزش باد همراه با كاهش نسبي دما در اين مناطق مي‌شود. به گفته رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا، در روز دوشنبه ۱۸ دي‌ در جنوب كرمان، شرق هرمزگان و مناطقي از سيستان و بلوچستان بارش و وزش باد رخ مي‌دهد و به تدريج اين سامانه از جنوب شرق كشور خارج و در ساير مناطق كشور نيز جوي پايدار همراه با روند افزايش نسبي دما حاكم مي‌شود. ضياييان با اشاره به اينكه در روز سه‌شنبه ۱۹ دي‌ در غالب مناطق كشور جوي آرام و پايدار مستقر مي‌شود، تصريح كرد: طي دو روز آينده خليج فارس و تنگه هرمز و در روز شنبه درياي خزر مواج است.
او در ادامه درباره وضعيت جوي استان تهران طي دو روز آينده نيز يادآور شد: آسمان تهران شنبه، ۱۶ دي‌ نيمه ابري تا ابري همراه با افزايش باد در بعضي ساعت‌ها وزش باد شديد و بارش پراكنده به تدريج كاهش ابر با حداقل دماي ۷ و حداكثر دماي ۱۰ درجه سانتي‌گراد و در روز يكشنبه، ۱۷ دي‌ صاف تا قسمتي ابري به تدريج كاهش باد اواخر وقت غبار رقيق با حداقل دماي صفر و حداكثر دماي ۹ درجه سانتي‌گراد پيش‌بيني شده است.

ارسال نظر