پشت پرده افزايش تمايل به استفاده از تاكسي‌هاي اينترنتي

۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۰۰:۳۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۷۲۵

آنگونه كه رييس كميسيون عمران و حمل ونقل شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اينكه روزانه ۲۰۰ هزار تاكسي اينترنتي در پايتخت بيش از 1.5 ميليون سفر انجام مي‌دهند اظهار كرد: به دليل ضعف افراطي در شبكه‌هاي حمل و نقل شهري، حمل و نقل به سمت تاكسي‌هاي هوشمند سوق پيدا كرده است و به دليل فقدان نظارت، قانون، سياست كلي، نبود ناوگان حمل و نقل عمومي و ساير مشكلات اجازه داده‌ايم تا حدود ۳۰۰ هزار تاكسي رسمي، مسافر بر شخصي و مسافربر آنلاين در تهران كار كنند.

آنگونه كه رييس كميسيون عمران و حمل ونقل شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اينكه روزانه ۲۰۰ هزار تاكسي اينترنتي در پايتخت بيش از 1.5 ميليون سفر انجام مي‌دهند اظهار كرد: به دليل ضعف افراطي در شبكه‌هاي حمل و نقل شهري، حمل و نقل به سمت تاكسي‌هاي هوشمند سوق پيدا كرده است و به دليل فقدان نظارت، قانون، سياست كلي، نبود ناوگان حمل و نقل عمومي و ساير مشكلات اجازه داده‌ايم تا حدود ۳۰۰ هزار تاكسي رسمي، مسافر بر شخصي و مسافربر آنلاين در تهران كار كنند.  سيد جعفر تشكري هاشمي رييس كميسيون عمران و حمل ونقل شوراي شهر كه در جلسه كميته حمل و نقل شوراي شهر سخن مي‌گفت، اظهار كرد: مطابق با قانون مسووليت حمل بار و سفر در شهرها برعهده شهرداري‌ است و به هيچ عنوان نمي‌توان اين قانون را دور زد و تا مادامي كه قانون تغيير نكرده نمي‌توان از آن سرپوشي كرد.  تشكري هاشمي افزود: سال‌ها است به دليل جدي نگرفتن استارت آپ‌ها و عقب ماندگي شهرداري‌ها كه درك دقيقي از پيامدهاي اينچنين فعاليت‌ها نداشتند مشكلات جدي ايجاد شده‌اند.  به گزارش ايسنا، تشكري هاشمي با بيان اينكه نظام نرخ‌گذاري بر اساس الگوريتم‌هاست، اظهار كرد: وقتي ناوگان نباشد مشتري بايد به هر قيمتي سفر خود را انجام دهد.