پروژه ارتباطات ثابت مبتني بر فيبرنوري بايد ۱۰سال پيش آغاز مي‌شد

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۰۰:۵۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۲۵۷۰

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پروژه ارتباطات ثابت مبتني بر فيبرنوري بايد ۱۰ سال پيش در كشور شروع مي‌شد و با يك تأخير قابل توجه در اين دولت سيزدهم آغاز شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پروژه ارتباطات ثابت مبتني بر فيبرنوري بايد ۱۰ سال پيش در كشور شروع مي‌شد و با يك تأخير قابل توجه در اين دولت سيزدهم آغاز شده است.
به گزارش مهر، عيسي زارع پور با بيان اينكه بناي دولت سيزدهم از ابتدا اين بوده كه با كار شبانه روزي تلاش كند عقب ماندگي‌ها را جبران كند، گفت: در دوره گذشته كارهاي اساسي زمين مانده بود كه از جمله آن، توسعه شبكه ارتباطات ثابت مبتني بر فيبر نوري بوده است. زارع پور با تاكيد بر اينكه دنيا از حدود پانزده سال پيش به سمت ارتباطات ثابت مبتني بر فيبرنوري حركت كرده است افزود: فناوري سيم مسي ديگر منسوخ شده است و اين فناوري ديگر پاسخگوي نيازهاي ارتباطي نيست و كشورهاي مختلف از پانزده سال پيش به اين سمت حركت كرده بودند. وي افزود: اين كار بايد ده سال پيش شروع مي‌شد و با يك تأخير قابل توجه الان در اين دولت آغاز شده است؛ زارع پور ادامه داد: ما افتخار مي‌كنيم امروز مردم بخش خلجستان با فاصله ۸۰ كيلومتري از مركز استان به همان فناوري دست پيدا كرده‌اند كه در مركز استان وجود دارد و سرويس‌هايي با سرعت تا هزار مگابيت در اختيارشان قرار گرفته است. زارع پور با اشاره به اينكه در ساير حوزه‌ها نيز اتفاقات خوب و قابل توجه‌اي رخ داده است، افزود: از جمله در صنعت فضايي كه در دو سال و نيم گذشته از دولت سيزدهم معادل سه دولت گذشته شاهد رويداد فضايي بوده‌ايم و با ۱۲ پرتاب ركورد پرتاب‌هاي كشور شكسته شده است. وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه مسير پيشرفت كشور ادامه پيدا خواهد كرد، توضيح داد: البته به اين معنا نيست كه كشور مشكل و مساله ندارد. كشور ما كشور پهناوري است و ممكن است مشكلاتي وجود داشته باشد اما با همدلي و همراهي مي‌توانيم اين مشكلات را نيز حل كنيم و ايران اسلامي را بر قله‌هاي پيشرفت ببينيم.

ارسال نظر