ارسال ماهانه پيامك «اطلاعات بيمه‌اي» به شاغلان از ابتداي خرداد

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ - ۰۱:۴۰:۴۹
کد خبر: ۳۱۳۳۵۱
ارسال ماهانه پيامك «اطلاعات بيمه‌اي» به شاغلان از ابتداي خرداد

مديرعامل سازمان تأمين‌اجتماعي از آغاز اجراي طرح اطلاع‌رساني ماهانه از طريق ارسال پيامك به بيمه‌شدگان شاغل در كارگاه‌هاي مشمول قانون تأمين‌اجتماعي خبر داد.

مديرعامل سازمان تأمين‌اجتماعي از آغاز اجراي طرح اطلاع‌رساني ماهانه از طريق ارسال پيامك به بيمه‌شدگان شاغل در كارگاه‌هاي مشمول قانون تأمين‌اجتماعي خبر داد. ميرهاشم موسوي افزود: اين طرح با هدف افزايش شفافيت، اطلاع بيمه‌شدگان از حقوق خود و همچنين حمايت از حقوق بيمه‌اي كارگران از سوي سازمان تأمين‌اجتماعي اجرا شده تا سه موضوع مهم دستمزد مبناي كسر حق بيمه، تعداد روزهاي كاركرد در ماه و همچنين عناوين شغلي به‌صورت ماهانه به اطلاع بيمه‌شدگان برسد. درصورتي‌كه بيمه‌شده مغايرتي در اطلاعات دريافتي مشاهده كند، مي‌تواند با مراجعه به شعب سازمان يا سامانه خدمات غيرحضوري سازمان تأمين‌اجتماعي به نشاني es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت كند.
او گفت: تمامي خدماتي كه سازمان تأمين‌اجتماعي در مواردي مانند بازنشستگي، ازكارافتادگي، برقراري مستمري بازماندگان و برخي غرامت‌ها به بيمه‌شدگان ارايه مي‌دهد، تابعي از حقوق مبناي كسر حق بيمه، روزهاي كاركرد در هر ماه و نيز عناوين شغلي بيمه‌شدگان است. موسوي افزود: اگر خداي ناكرده عنوان شغلي، دستمزد مبناي كسر حق بيمه و همين طور روزهاي كاركرد در هر ماه افراد مشمول قانون تأمين‌اجتماعي به شكل واقعي به سازمان تأمين‌اجتماعي اعلام نشود و حق بيمه افراد برمبناي اطلاعات واقعي در اين زمينه محاسبه و پرداخت نشود، بيمه‌شدگان تأمين‌اجتماعي در زمان نياز به بهره‌مندي از خدمات و مواهب بيمه تأمين‌اجتماعي دچار مشكل شده و متضرر مي‌شوند.

ارسال نظر