بازگشت ۲۰درصدی دانشآموزان بازمانده از تحصیل عشایری به مدارس
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۰درصد دانشآموزان بازمانده از تحصیل جامعه عشایری به چرخه تحصیل وارد شدند، گفت: تلاش ما این است امسال این آمار افزایش یابد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۰درصد دانشآموزان بازمانده از تحصیل جامعه عشایری به چرخه تحصیل وارد شدند، گفت: تلاش ما این است امسال این آمار افزایش یابد. علی تیرگیر با بیان اینکه دانشآموزان عشایری همچون سایر دانشآموزان برای ثبتنام باید فرآیند سنجششان تکمیل شود، گفت: بعد از انجام سنجش، فرآیند ثبتنام آغاز و طبق دستورالعملی که دانشآموزان مدارس عادی و غیرعشایری دارد، ثبتنام میشود. او با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت سنجش حدود ۲۰ هزار نوآموز عشایری به اتمام رسید، افزود: پیشبینی می شود حدود ۳۰ هزار نوآموز سنجش و سپس کار ثبتنام آنها انجام شود. مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه از حدود ۷ هزار و ۳۲۰ مدرسه عشایری کشور حدود ۱۳۰۰ مدرسه عشایری کوچ رو هستند، ادامه داد: براساس اساسنامه مدارس عشایری، کار سنجش تعدادی از نوآموزان در استان مبداء و تعدادی نیز در استان مقصد و مانند سایر دانشآموزان انجام میشود. تیرگیر با بیان اینکه کوچها مانند گذشته مدت طولانی انجام نمیشود و بیشتر ماشینی و دو روزه شده است، گفت: برهمین اساس مشکل خاصی در بحث سنجش و ثبتنام دانشآموزان در مدارس عشایری نداریم. او با بیان اینکه چون هنوز کار سنجش به اتمام نرسیده نمیتوان آماری درباره افزایش یا کاهش دانشآموزان عشایری در سال تحصیلی جدید ارائه کرد، افزود: پیشبینی میشود شاهد کاهش تعداد دانشآموزان در جامعه عشایری و در مقطع اول ابتدایی نباشیم. تیرگیر با بیان اینکه در جامعه عشایری همچون سایر جوامع شهری و روستایی بحث بازمانده از تحصیل یکی از مباحث مهم نظام تعلیم و تربیت عشایر تعریف شده است، عنوان کرد: سال گذشته حدود ۲۰درصد از دانشآموزان بازمانده از تحصیل این جامعه به تحصیل روی آوردند و تلاش ما این است امسال این آمار افزایش یابد.