اعتراض فعالان بازار سهام به وضعیت بازار سرمایه

۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۲:۵۶:۱۹
کد خبر: ۳۱۳۴۷۷
اعتراض فعالان بازار سهام به وضعیت بازار سرمایه

ریزش بی‌سابقه و پیاپی بازار سهام و منفی‌شدن دسته جمعی نمادها طی روزهای گذشته، اعتراض جدی فعالان و مدیران بورسی را به دنبال داشته است.

بیدار بورس تصاویری از تالارهای بورس اصفهان منتشر کرده که نشان می‌دهد تریدرهای کارگزاری‌ها، سیستم‌های خود را به نشانه اعتراض به وضعیت بورس خاموش کرده‌اند.

به گزارش اکونگار، تصاویری از تعطیلی تالار بورس شیراز هم در کانال‌های بورسی دست به دست می‌چرخد.

بازار سهام بیش از چهار روز است که با فشار محدودیت دامنه نوسان دو درصدی، ریزش سنگینی را تجربه می‌کند.|

در ابتدای معاملات امروز90درصد بازار قرمز پوش بود و شاخص کل کار خود را با افت 5هزار و 600 واحدی آغاز کرد.

در ده دقیقه ابتدای معاملات بیش از 60درصد نمادها در صف فروش قرار گرفتند و خروج حقیقی‌ها با قدرت بیشتری ادامه یافت.

حقیقی‌های بازار در یک ساعت ابتدای معاملات حدود 140میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و نمادهای بزرگی مانند ذوب، خودرو و ... در صف‌های سنگین فروش قرار گرفتند.

یکی از نکات قابل تامل بازار امروز، وضعیت نابه سامان صندوق‌های اهرمی بود که تمامی این صندوق‌ها با صف سنگین فروش مواجه شدند. در این میان صندوق شتاب و اهرم بیشترین صف خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

در ادامه روند خروج پول حقیقی از بازار، در یک ساعت اولیه معاملات، بیش از 51میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

صنایعی مانند فلزات اساسی، بانک، بیمه، گروه‌های سرمایه‌گذاری با سرعت بیشتری نسبت به سایر صنایع بورسی شاهد خروج پول حقیقی هستند. به گونه‌ای که از گروه فلزات اساسی بیش از 36میلیارد تومان طی یک ساعت پول حقیقی خارج شده است.

در میانه معاملات امروز شاخص کل بیش از 11 هزار واحد ریزش داشته و به نظر می‌رسد از دست رفتن کانال دو میلیونی در روزهای آتی چندان دور از ذهن نباشد.

ارسال نظر