انحلال یک بانک خصوصی دیگر

۱۴۰۳/۰۳/۱۴ - ۱۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۳۹۰۳
انحلال یک بانک خصوصی دیگر

سخنگوی دولت گفت: سه مؤسسه مالی، اعتباری در کشور منحل و قرار است یک بانک خصوصی ناتراز نیز از چرخه بانکداری خارج شود.

علی بهادری جهرمی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در اردبیل اظهار داشت: در دوران مدیریتی دولت سیزدهم سه مؤسسه مالی منحل شد و قرار است یک بانک خصوصی ناتراز نیز منحل شود اما کوچکترین سر و صدا و یا نارضایتی را در فرآیند انحلال این مؤسسات و بانک‌ها شاهد نیستیم.

به گزارش تجارت نیوز، وی تصریح کرد: در آغاز دولت سیزدهم رشد نرخ نقدینگی ۴۳ درصد بود که در اردیبهشت ماه امسال این رقم به ۲۴ درصد رسید و قطعا با کنترل نقدینگی و پایان دادن به ناترازی بانک‌ها و کسری بودجه امکان کنترل نرخ رشد نقدینگی وجود دارد.

جهرمی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سال‌ها بسیاری از طرح‌ها نظیر اصلاح نظام کنکور، تعرفه‌گذاری پرستاری، رتبه‌بندی معلمان، اصلاح نظام پرداخت یارانه و… انجام شد .

کاهش نقدینگی و تورم

او گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌شد که تورم در کشور سه رقمی شده و به بالای ۱۰۳ درصد برسد و مسئولیت کنترل تورم نیز با بانک مرکزی بود که در جلسات مختلف قرار شد جلوی خلق نقدینگی بیش از حد گرفته شده و با بهبود وضعیت ناترازی بانک‌ها و اصلاح کسری بودجه دولت جلوی این تورم گرفته شده به طوری که بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات این وضعیت تورمی در حال حاضر به ۳۰ درصد رسیده است.

وی جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات مناسب خرید تضمینی گندم از سوی دولت بود که در سه سال اخیر این میزان خرید و تولید گندم به ۱۰.۵ میلیون تن افزایش یافته و امسال با توجه به وضعیت بارندگی‌ها شرایط بهتری را در تولید گندم و خرید تضمینی آن شاهد هستیم.

جهرمی به موج قطعی برق و گاز در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم و با مدیریت رییس جمهور مردمی، مدیریت مصرف برق و گاز با همراهی مردم کنترل شد و ما در یک‌هزار روز دولت سیزدهم نتایج خوبی را در پایداری آب، برق و گاز حتی در فصول گرم سال شاهد بودیم.

سخنگوی دولت از افزایش تولید نیروگاه‌های برقی تا هشت هزار و ۹۰۰ مگاوات خبر داد و اضافه کرد: در کمتر از سه سال ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به مجموع بیمارستان‌های استان افزوده شده و تنش آبی پنج هزار روستا با تأمین آب شرب پایدار برطرف شد.

ارسال نظر