چرا بازار خودرو تمايلي به تغيير از خود نشان نداد؟

خودرو بر مدار ثبات

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۳:۵۰:۴۳
کد خبر: ۳۱۵۳۷۶

به گزارش «تعادل»، بازار خودرو از حدود سه هفته پيش ترمز كشيد و شكل ثابت به خود گرفت، در اين مدت هيچ عاملي نتوانست اين بازار را تغيير دهد

به گزارش «تعادل»، بازار خودرو از حدود سه هفته پيش ترمز كشيد و شكل ثابت به خود گرفت، در اين مدت هيچ عاملي نتوانست اين بازار را تغيير دهد.بررسي بازار خودرو نشان مي‌دهد، اين هفته هم قيمت خودروهاي داخلي و مونتاژي تغييري نداشتند. البته قيمت خودرو در حالي ثابت گزارش مي‌شود، كه نرخ دلار شكل افزايشي داشت، اما اين افزايش نتوانست قيمت‌ خودروهاي داخلي و مونتاژي را افزايشي كند؛ فعالان بازار خودرو معتقدند كه انتظار براي نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري موجب شده تا بازار تمايلي به تغيير از خود نشان ندهد. بي‌توجهي بازار به تغيير نرخ دلار در بازار امروز موجب شد تا فعالان بازار خودرو به اين نكته اشاره كنند كه خودروهاي داخلي و مونتاژي احتمالا تا پايان انتخابات رياست‌جمهوري بر يك مدار بچرخد.

 

قيمت داخلي‌ها و مونتاژي

قيمت خودرو چهارشنبه، 6 تير1403، با ثبات گزارش مي‌شود. به نظر مي‌رسد فعالان اين بازار در انتظار تعيين سرنوشت انتخابات رياست‌جمهوري 1403 هستند. البته تعطيلي روز سه‌شنبه همين هفته نيز در ركود بازار امروز بي‌تأثير نيست. بازار خودرو‌هاي داخلي طي اين هفته نيز كار خود را بدون تغيير آغاز كرد. سورن پلاس (ESP) و دنا پلاس توربو 6 سرعته از محصولات خوب ايران خودرو، بدون تغيير نسبت به روزهاي گذشته هر كدام به ترتيب با قيمت 745 ميليون تومان و 933 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شوند. پژو پارس TU5 و پژو 207 اتوماتيك پانوراما از پرطرفدارترين محصولات اين شركت، با حفظ تعادل نسبت به روزهاي ما قبل خود به قيمت 880 ميليون تومان و 979 ميليون تومان به فروش مي‌رسند. ساينا S و كوييك S از محصولات شركت سايپا، با ثبات كامل هر كدام به نرخ 426 ميليون تومان و 412 ميليون تومان ارزش‌گذاري شد. شاهين G (سانروف) از ديگر محصولات، نسبت به روز ماقبل با قيمت ثابت 722 ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود. اما از آن‌سو، خودرو‌هاي مونتاژي هم مانند محصولات داخلي در ثبات كامل به سر مي‌برند. X33 كراس (دستي) و آريزو 6 پرو در شمار محصولات مديران خودرو، صبح امروز هيچ تغيير قيمتي تجربه نكرده‌اند و هر كدام به ترتيب با قيمت يك ميليارد و 31 ميليون تومان و يك ميليارد و 584 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شوند. تيگو7 پرو پرميوم و تيگو 8 پرو (هيبريد) از دسته محصولات جذاب و لوكس اين شركت، مانند سايرين تغييري را تجربه نكرده‌اند. و هر كدام با قيمت يك ميليارد و985 ميليون تومان و دو ميليارد و 999 ميليون تومان به فروش مي‌رسند جك S5 و كي‌ام‌سي J7 در شمار برتر محصولات كرمان موتور، با حفظ ثبات نسبت به روز‌هاي گذشته به قيمت يك ميليارد و 635 ميليون تومان و يك ميليارد و 730 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شوند. فيدليتي پرستيژ (7 نفره) از محصولات جذاب مونتاژي شركت بهمن موتور، بدون تغيير باقي مانده است كه به نرخ دو ميليارد و390 ميليون تومان قيمت‌گذاري شد.

ارسال نظر